به گزارش تبریز اول ، انتخابات اتاق بازرگانی آذربایجان شرقی ۲۰ اسفند سال جاری در حالی برگزار می شود که برخلاف دو دوره گذشته که رقابت اصلی میان ائتلاف حاج صمد حسنزاده مالک کارخانه کاشی تبریز و یونس ژائله مالک کارخانه شیرین عسل بود، امسال بدلیل حضور برخی چهره های جدید، این دو رقیب دیرینه را سمت ایجاد یک ائتلاف مشترک در برابر یک رقیب مشترک سوق داده است.
این امر ناشی از دو بخش است،یکی مربوط به حضور احد عظیم زاده مالک برند فرش عظیم زاده و یکی هم حضور جوانان به عنوان پیشگامان بهبود وضعیت اتاق می باشد.
عظیم زاده در حالی وارد کارزار این انتخابات شده که عدم حضور وی در تبریز و عدم سرمایه گذاری وی در خطه آذربایجان می تواند پاشنه آشیل عظیم زاده و تیم همراهش باشد هر چند که نمی توان منکر نفوذ و برش عظیم زاده در سطح ملی باشیم.
اما حضور جوانان تحول خواه به عنوان پیشگامان بهبود وضعیت اتاق یک ضرورتی انکار نشدنی است که ائتلاف های چندگانه را مجبور به استفاده از جوانان کرده است تا بالاخره بعد از مدت ها شاهد جوان شدن میانگین سنی هیات رییسه اتاق باشیم تا فکری نو و اندیشه ای تازه در کنار تخصص این جوانها باشیم.قطع به یقین و با نگاه به ترکیب انجمن ها و تشکل ها در این یکی دو سال اخیر می توان به این نتیجه رسید که جوانان در این دوره تعیین کننده خواهند بود.
برخی شنیده ها هم از تقابل جدی عظیم زاده، حسن زاده و ژائله در این انتخابات حکایت دارد و حتی برخی فعالان اقتصادی از تلاش برای ائتلاف و اتحاد این افراد علیه یکدیگر خبر می دهند.
از طرفی دیگر هم برخی جوانان فعال اقتصادی تبریز نیز در حال رایزنی و هماندیشی برای تشکیل ائتلاف جوانان هستند که در اینصورت احتمالاً در هفته آخر انتخابات، شاهد اعلام حضور چهار ائتلاف اصلی انتخابات اتاق بازرگانی تبریز باشیم.
Save