وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وقتی کالایی گران می شود مردم برای خرید آن هجوم می آورند، این مشکل باید با کار فرهنگی و به کمک رسانه‌ها اصلاح شود.

به گزارش تبریز اول از ایرنا، «رضا رحمانی» روز دوشنبه در سی و هفتمین کارگروه تنطیم بازار در محل وزارت صنعت افزود: با وجود رکود و کاهش خرید مردم، اما از نظر تامین بازار مشکلی وجود ندارد.

به گزارش وزارت صنعت، معدن تجارت، وی تاکید کرد: باید طی جلسه ای مسئولان مربوطه به بررسی چرایی وضعیت این روزهای گوشت، شکر و خرما بپردازند، زیرا این موارد قابل پیشگیری بود و می شد با بررسی بیشتر و شناسایی علل، شرایط را برای بروز اینگونه موارد کاهش داد.

رحمانی درخصوص تنظیم بازار برخی کالاها گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال وضعیت علوفه دام بهتر شده، اما واردات دام برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در بازار باید تسهیل شود.

** بحران سازی دشمنان
وزیر صنعت یادآور شد: دشمنان در شرایط جنگ اقتصادی پیش آمده هر کجا زمینه را برای ایجاد بحران فراهم ببینند، بحران سازی می کنند و در این شرایط هر کس در خاکریز خودش باید به خوبی ایستادگی کند.

این مقام مسئول گفت: باید در جاهایی که امکان پیش بینی مشکل وجود دارد برنامه ریزی و کار مداوم انجام شود.

وزیر صنعت در بخش دیگری از سخنان خود نخستین حلقه کنترل قیمت در مرحله توزیع را اصناف دانست و تاکید کرد: اتحادیه‌ها و صنوف نقش مهمی در تنظیم بازار بویژه در شرایط فعلی دارند و هر اتحادیه و صنفی باید شرایط جنگ اقتصادی کنونی را برای اعضایش تبیین و تشریح کند و نقش خود را به خوبی انجام دهد.

رحمانی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بسیج اصناف برای تنظیم بازار در این شرایط جنگ اقتصادی پس از صنوف در رده بعدی هستند و نقش و جایگاه مهمی دارند.

شنبه 15 اردیبهشت 1403


۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در بخش معدن آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شد | رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری ۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریالی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن استان خبرداد.              در نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم مطرح شد؛ نقش توسعه مناسبات با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم در احیا اهمیت تاریخی تبریز | نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه گذاری و تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها برگزار شد.              استاندار آذربایجان شرقی: هر دانشجو و استاد دانشگاه یک رسانه باشد | استاندار آذربایجان شرقی، پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود، گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.              تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات تراکتورسازی ایران را ندارند | وزیر صمت در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و رایزنی با مسئولین این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما گفت : خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد .              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | رحمانی: نحوه خرید در زمان گرانی کالاها اصلاح شود


رحمانی: نحوه خرید در زمان گرانی کالاها اصلاح شود 1398/02/31

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وقتی کالایی گران می شود مردم برای خرید آن هجوم می آورند، این مشکل باید با کار فرهنگی و به کمک رسانه‌ها اصلاح شود.

به گزارش تبریز اول از ایرنا، «رضا رحمانی» روز دوشنبه در سی و هفتمین کارگروه تنطیم بازار در محل وزارت صنعت افزود: با وجود رکود و کاهش خرید مردم، اما از نظر تامین بازار مشکلی وجود ندارد.

به گزارش وزارت صنعت، معدن تجارت، وی تاکید کرد: باید طی جلسه ای مسئولان مربوطه به بررسی چرایی وضعیت این روزهای گوشت، شکر و خرما بپردازند، زیرا این موارد قابل پیشگیری بود و می شد با بررسی بیشتر و شناسایی علل، شرایط را برای بروز اینگونه موارد کاهش داد.

رحمانی درخصوص تنظیم بازار برخی کالاها گفت: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال وضعیت علوفه دام بهتر شده، اما واردات دام برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت در بازار باید تسهیل شود.

** بحران سازی دشمنان
وزیر صنعت یادآور شد: دشمنان در شرایط جنگ اقتصادی پیش آمده هر کجا زمینه را برای ایجاد بحران فراهم ببینند، بحران سازی می کنند و در این شرایط هر کس در خاکریز خودش باید به خوبی ایستادگی کند.

این مقام مسئول گفت: باید در جاهایی که امکان پیش بینی مشکل وجود دارد برنامه ریزی و کار مداوم انجام شود.

وزیر صنعت در بخش دیگری از سخنان خود نخستین حلقه کنترل قیمت در مرحله توزیع را اصناف دانست و تاکید کرد: اتحادیه‌ها و صنوف نقش مهمی در تنظیم بازار بویژه در شرایط فعلی دارند و هر اتحادیه و صنفی باید شرایط جنگ اقتصادی کنونی را برای اعضایش تبیین و تشریح کند و نقش خود را به خوبی انجام دهد.

رحمانی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بسیج اصناف برای تنظیم بازار در این شرایط جنگ اقتصادی پس از صنوف در رده بعدی هستند و نقش و جایگاه مهمی دارند.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save