پریسا رضاپور- در گذشته خیلی از مردم برای اینکه معروف شوند، باید بازیگر، خواننده یا ورزشکار می شدند تا مردم آن‌ها را بشناسند و طرفداری برای خود پیدا کنند. ولی امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و علل خصوص دنیای دیجیتال مانند وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، مشهور شدن کار آسانی شده است. مردم می‌توانند از طریق نشان دادن هنر، خلاقیت و توانایی‌ خود در رسانه‌های دیجیتال مانند اینستاگرام به راحتی شناخته شوند.

یک فرد بلاگر و اینفلوئنسر هر دو کار تولید محتوا را انجام می‌دهند. هر دو سعی می‌کنند با دادن اطلاعات به کاربران و جلب توجه آنان برای خود طرفدارانی پیدا کنند، اما تفاوت فاحشی بین بلاگر و اینفلوئنسراست، بلاگر به شخصی گفته می‌شود که در یک حوزۀ خاص مهارت داشته و در حال یاد دادن آن به مخاطبین خود است.

کلمه اینفلوئنسر Influencer در زبان فارسی به معنی «تأثیرگذار» است و به طور کلی به کسی گفته می‌شود که قدرت تأثیرگذاری بر نظر دیگران و هدایت افکار آن‌ها را بر عهده دارد. همچنین اینفلوئنسرها از شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب برای ایجاد انگیزه در طرفداران خود به منظور خرید محصولات نیز استفاده می‌کنند.

حال فارق از تعاریف فوق پیج ای با عنوان «زوج دهه نودی » عروس دختری ۱۱ ساله که با پسری ۲۶ ساله ازدواج کرده است و مدعی است که ازدواج در سن کم بین ترک ها رایج است این در حالی است که بطور کلی ترک ها چنین رسومی ندارند. اما در همه ی اقوام ایرانی به هر حال به طور نادر چنین چیزهایی وجود دارد و نمیتوان آن را به همه ی یک فرهنگ و جامعه تعمیم داد.

آنها با منتشر کردن عکس و ویدئو های مراسم ازدواج خود باعث کنجکاوی افراد زیادی از جامعه شده اند که این جلب توجه باعث افزایش میزان تعداد فالور شده است.

تصویر محور بودن اینستاگرام یکی از معضلاتی است که جامعه را درگیر خود کرده است و این، اینفلوئنسر از این مورد سو استفاده کرده و میزان فالور این پیج در کمتر از سه روز به ۳۳۰ هزار نفر رسیده است.

حال پرسش این است که علت چنین اقبالی به این پدیده ی تاسف بار چیست و نیز چه اثار سوئی می تواند به دنبال داشته باشد؟

تنزل شدید سطح فرهنگ عمومی در اثر سلطه ی اینستاگرام و سایر پلت فرم های مشابه و مشغولیت دائم کاربران آن ها با مطالب میان مایه و حتی مبتذل باعث میشود تا الگوریتم های اینستاگرام چنان محتواهایی را به اکسپلورر بیاورند و بدین ترتیب این چرخه ی تشدید ابتذال تقویت می شود .

پنجشنبه 25 بهمن 1403


انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی با دانشگاه آزاد تبریز/ ایجاد ارتباطی تنگاتنگ با دانشگاه برای تحول بخش صنعت | رویدادی بزرگ برای توسعه صنعت آذربایجان‌شرقی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی با دانشگاه آزاد تبریز/ ایجاد ارتباطی تنگاتنگ با دانشگاه برای تحول بخش صنعت               برگزاری جشنواره ملی اتفاق با حضور نمایندگان رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان | رویداد ملی اتفاق فردا با حضور نمایندگان رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان کشوری در تبریز برگزار خواهد شد.              اتصال مناطق تحت پوش برق تبریز به فیبر نوری | مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از اجرای طرح شبکه فیبر نوری با 250 میلیارد ریال اعتبار خبرداد.              جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی باید به‌خوبی معرفی شود/ برقراری پرواز مستقیم به کیش و استانبول از فرودگاه ارومیه | استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که این استان در حوزه گردشگری دارد باید جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی به‌خوبی معرفی شود.              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | ترویج کودک همسری به سبک اینفلوئنسر اینستاگرامی


ترویج کودک همسری به سبک اینفلوئنسر اینستاگرامی 1403/9/13

پریسا رضاپور- در گذشته خیلی از مردم برای اینکه معروف شوند، باید بازیگر، خواننده یا ورزشکار می شدند تا مردم آن‌ها را بشناسند و طرفداری برای خود پیدا کنند. ولی امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و علل خصوص دنیای دیجیتال مانند وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، مشهور شدن کار آسانی شده است. مردم می‌توانند از طریق نشان دادن هنر، خلاقیت و توانایی‌ خود در رسانه‌های دیجیتال مانند اینستاگرام به راحتی شناخته شوند.

یک فرد بلاگر و اینفلوئنسر هر دو کار تولید محتوا را انجام می‌دهند. هر دو سعی می‌کنند با دادن اطلاعات به کاربران و جلب توجه آنان برای خود طرفدارانی پیدا کنند، اما تفاوت فاحشی بین بلاگر و اینفلوئنسراست، بلاگر به شخصی گفته می‌شود که در یک حوزۀ خاص مهارت داشته و در حال یاد دادن آن به مخاطبین خود است.

کلمه اینفلوئنسر Influencer در زبان فارسی به معنی «تأثیرگذار» است و به طور کلی به کسی گفته می‌شود که قدرت تأثیرگذاری بر نظر دیگران و هدایت افکار آن‌ها را بر عهده دارد. همچنین اینفلوئنسرها از شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب برای ایجاد انگیزه در طرفداران خود به منظور خرید محصولات نیز استفاده می‌کنند.

حال فارق از تعاریف فوق پیج ای با عنوان «زوج دهه نودی » عروس دختری ۱۱ ساله که با پسری ۲۶ ساله ازدواج کرده است و مدعی است که ازدواج در سن کم بین ترک ها رایج است این در حالی است که بطور کلی ترک ها چنین رسومی ندارند. اما در همه ی اقوام ایرانی به هر حال به طور نادر چنین چیزهایی وجود دارد و نمیتوان آن را به همه ی یک فرهنگ و جامعه تعمیم داد.

آنها با منتشر کردن عکس و ویدئو های مراسم ازدواج خود باعث کنجکاوی افراد زیادی از جامعه شده اند که این جلب توجه باعث افزایش میزان تعداد فالور شده است.

تصویر محور بودن اینستاگرام یکی از معضلاتی است که جامعه را درگیر خود کرده است و این، اینفلوئنسر از این مورد سو استفاده کرده و میزان فالور این پیج در کمتر از سه روز به ۳۳۰ هزار نفر رسیده است.

حال پرسش این است که علت چنین اقبالی به این پدیده ی تاسف بار چیست و نیز چه اثار سوئی می تواند به دنبال داشته باشد؟

تنزل شدید سطح فرهنگ عمومی در اثر سلطه ی اینستاگرام و سایر پلت فرم های مشابه و مشغولیت دائم کاربران آن ها با مطالب میان مایه و حتی مبتذل باعث میشود تا الگوریتم های اینستاگرام چنان محتواهایی را به اکسپلورر بیاورند و بدین ترتیب این چرخه ی تشدید ابتذال تقویت می شود .



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save