دکتر حميد شکري خانقاه در کارگاه آموزشي تحت عنوان روابط عمومي نوين و بکارگيري ابزارهاي هوشمند در تبريز با تاکيد بر اينکه روابط عمومي ها بايستي در درجه اول هوش ارتباطي و رسانه‌اي خود را ارتقا دهند بعد وارد حوزه هوش مصنوعي و کارکردهاي آن شوند گفت: راز هوشمندي روابط عمومي ها در ديدن ناديده ها و شنيدن ناشنيده هاست. 
وي با بيان اينکه روابط عمومي راهبردي از تخصص بالايي در رمزگذاري  و  رمزگشايي  از نمادها و نشانه هاي ارتباطي کلامي و غيرکلامي و چگونگي بازخواني و واکنش مناسب ارتباطي‌ در نظام ارتباطات سازماني برخوردار است افزود: هوش ارتباطي روابط عمومي ها بايد در راستاي حل مسائل ارتباطي در هنگام بروز رويدادهاي هشدار دهنده و مسايل پيش روي سازمان مثل بحران ها و شايعه سازي ها و اتخاذ راهبردهاي ارتباطي هوشمندانه در رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي باشد. 
استاد برنامه‌ريزي راهبردي ارتباطي و مديريت استراتژيک ارتباطات انساني در دانشگاه‌ با بيان اينکه روابط‌عمومي‌ها در حال حاضر، از نبود نگرش ارتباطي راهبردي رنج مي‌برند و بعضا صرفآ متولي امور عمومي شده‌اند تاکيد نمود: رويکرد منفعلانه، روزمرگي، کليشه‌گرايي و نداشتن چشم‌انداز و استراتژي ارتباطي از آفت‌هاي کار روابط‌عمومي‌هاست که اين معضل صرفاً با هوش مصنوعي کاربرمحور حل نمي شود. هر چند که هوش مصنوعي در روابط عمومي ها و سازمانهاي متبوع آن‌ها، پتانسيل بالايي در کمک به حل مسائل و دغدغه هاي ارتباطي دارد اما اين ظرفيت براي مديران و وکارشناساني که فاقد هوش ارتباطي و رسانه‌اي هستند، بي خاصيت، خطرناک ، نااميد کننده و گمراه کننده خواهد بود.
نويسنده کتاب برنامه‌ريزي راهبردي ارتباطي در روابط‌عمومي با بيان اينکه روابط‌عمومي‌ها اگر مي‌خواهند آينده‌داري و آينده پژوهي کرده، وارد دنياي متاورس شده و از مزيتهاي هوش مصنوعي بهره ببرند، بايد قبل از هر اقدامي به تفکر مهندسي و مديريت راهبردي ارتباطي مجهز شده و استراتژيست رسانه اي و ارتباطي مورد اعتمادي براي سازمان باشند ادامه داد: مهندسي ارتباطي معماري ارتباطات کاربردي و توصيفي فني و حرفه اي از واقعيت‌ها، ارائه راه‌حل‌هاي ارتباطي، استانداردسازي نظام ارتباطات و فرايندي منسجم از فعاليت‌ها و روندهاي ارتباطي است.
معاون برنامه‌ريزي ارتباطي و مطالعات افکار‌عمومي وزارت جهاد کشاورزي افزود: اين مهندسي شامل ارائه الگويي فني از يک سيستم و الگوريتم هوشمند ارتباطي ـ رسانه اي و نمايانگر ساختار کليدي و هسته مرکزي موثر بر شاخص ارزيابي عملکرد آن، نشانگرهاي ارتباطي شبکه حاکم بر آنها، اصول و قواعد اساسي در طراحي هوشمندانه ارتباطي و تکامل نظام ارتباطات يکپارچه در گذر از روابط عمومي سنتي به روابط عمومي مدرن در گذر زمان است.
دکتر شکري گفت: مديران و کارشناسان روابط‌عمومي به اين نکته توجه کنند همچنان که براي ايجاد مديريت دانش بايد از مسير مديريت ناداني عبور کنند، لازمه بکار گيري هوش مصنوعي، برخورداري از هوش ارتباطي است. هوش مصنوعي تسهيلگري مدرن براي هوش طبيعي انساني است و به تنهايي کارساز نيست، روابط عمومي هوشمند مدير ارتباطي هوشمند مي طلبد.

جمعه 14 اردیبهشت 1403


۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در بخش معدن آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شد | رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری ۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریالی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن استان خبرداد.              در نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم مطرح شد؛ نقش توسعه مناسبات با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم در احیا اهمیت تاریخی تبریز | نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه گذاری و تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها برگزار شد.              استاندار آذربایجان شرقی: هر دانشجو و استاد دانشگاه یک رسانه باشد | استاندار آذربایجان شرقی، پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود، گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.              تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات تراکتورسازی ایران را ندارند | وزیر صمت در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و رایزنی با مسئولین این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما گفت : خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد .              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | لازمه بکار گيري هوش مصنوعي در روابط عمومي، برخورداري از هوش ارتباطي است


لازمه بکار گيري هوش مصنوعي در روابط عمومي، برخورداري از هوش ارتباطي است 1402/12/05

 دکتر حميد شکري خانقاه در کارگاه آموزشي تحت عنوان روابط عمومي نوين و بکارگيري ابزارهاي هوشمند در تبريز با تاکيد بر اينکه روابط عمومي ها بايستي در درجه اول هوش ارتباطي و رسانه‌اي خود را ارتقا دهند بعد وارد حوزه هوش مصنوعي و کارکردهاي آن شوند گفت: راز هوشمندي روابط عمومي ها در ديدن ناديده ها و شنيدن ناشنيده هاست. 
وي با بيان اينکه روابط عمومي راهبردي از تخصص بالايي در رمزگذاري  و  رمزگشايي  از نمادها و نشانه هاي ارتباطي کلامي و غيرکلامي و چگونگي بازخواني و واکنش مناسب ارتباطي‌ در نظام ارتباطات سازماني برخوردار است افزود: هوش ارتباطي روابط عمومي ها بايد در راستاي حل مسائل ارتباطي در هنگام بروز رويدادهاي هشدار دهنده و مسايل پيش روي سازمان مثل بحران ها و شايعه سازي ها و اتخاذ راهبردهاي ارتباطي هوشمندانه در رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي باشد. 
استاد برنامه‌ريزي راهبردي ارتباطي و مديريت استراتژيک ارتباطات انساني در دانشگاه‌ با بيان اينکه روابط‌عمومي‌ها در حال حاضر، از نبود نگرش ارتباطي راهبردي رنج مي‌برند و بعضا صرفآ متولي امور عمومي شده‌اند تاکيد نمود: رويکرد منفعلانه، روزمرگي، کليشه‌گرايي و نداشتن چشم‌انداز و استراتژي ارتباطي از آفت‌هاي کار روابط‌عمومي‌هاست که اين معضل صرفاً با هوش مصنوعي کاربرمحور حل نمي شود. هر چند که هوش مصنوعي در روابط عمومي ها و سازمانهاي متبوع آن‌ها، پتانسيل بالايي در کمک به حل مسائل و دغدغه هاي ارتباطي دارد اما اين ظرفيت براي مديران و وکارشناساني که فاقد هوش ارتباطي و رسانه‌اي هستند، بي خاصيت، خطرناک ، نااميد کننده و گمراه کننده خواهد بود.
نويسنده کتاب برنامه‌ريزي راهبردي ارتباطي در روابط‌عمومي با بيان اينکه روابط‌عمومي‌ها اگر مي‌خواهند آينده‌داري و آينده پژوهي کرده، وارد دنياي متاورس شده و از مزيتهاي هوش مصنوعي بهره ببرند، بايد قبل از هر اقدامي به تفکر مهندسي و مديريت راهبردي ارتباطي مجهز شده و استراتژيست رسانه اي و ارتباطي مورد اعتمادي براي سازمان باشند ادامه داد: مهندسي ارتباطي معماري ارتباطات کاربردي و توصيفي فني و حرفه اي از واقعيت‌ها، ارائه راه‌حل‌هاي ارتباطي، استانداردسازي نظام ارتباطات و فرايندي منسجم از فعاليت‌ها و روندهاي ارتباطي است.
معاون برنامه‌ريزي ارتباطي و مطالعات افکار‌عمومي وزارت جهاد کشاورزي افزود: اين مهندسي شامل ارائه الگويي فني از يک سيستم و الگوريتم هوشمند ارتباطي ـ رسانه اي و نمايانگر ساختار کليدي و هسته مرکزي موثر بر شاخص ارزيابي عملکرد آن، نشانگرهاي ارتباطي شبکه حاکم بر آنها، اصول و قواعد اساسي در طراحي هوشمندانه ارتباطي و تکامل نظام ارتباطات يکپارچه در گذر از روابط عمومي سنتي به روابط عمومي مدرن در گذر زمان است.
دکتر شکري گفت: مديران و کارشناسان روابط‌عمومي به اين نکته توجه کنند همچنان که براي ايجاد مديريت دانش بايد از مسير مديريت ناداني عبور کنند، لازمه بکار گيري هوش مصنوعي، برخورداري از هوش ارتباطي است. هوش مصنوعي تسهيلگري مدرن براي هوش طبيعي انساني است و به تنهايي کارساز نيست، روابط عمومي هوشمند مدير ارتباطي هوشمند مي طلبد.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save