یعقوب وحیدکیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در  دو سال گذشته مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در راستای اطلاع رسانی شفاف و صادق به شهروندان، اقدام به نصب روز شمار در پروژه‌های ناقص متروی تبریز کرده است.
وی افزود: با حمایت شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه عوامل مدیریتی استانی و شهری در طلیعه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران حفاری فاز اول خط ۲ متروی تبریز به طول ۱۰ کیلومتر به اتمام رسید.
وحیدکیا خاطرنشان کرد: این اقدام ارزشمند در حالی به وقوع پیوسته که مشکلات اساسی و بنیادی گریبانگیر پروژه خط ۲ متروی تبریز بود ولی با توجه و تاکید ویژه شهردار تبریز و تمامی عوامل دخیل در پروژه، به سامان مطلوب رسید.
وی افزود: همزمان با اتمام حفاری فاز اول خط ۲، عملیات اجرایی ساخت ایستگاه‌های این فاز به صورت شبانه روزی در دست اجرا است  و تلاش داریم  مطابق  زمانبندی و روز شمار نصب شده به تکمیل برسد.
خط 2 متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر شامل ۲۰ ایستگاه از محدوده زمین‌های قراملک  (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر ، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد. در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن خاوران در مسیر راه‌آهن تبریز-میانه در نظر گرفته شده است. قرار است فاز نخست این خط، سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

جمعه 14 اردیبهشت 1403


۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در بخش معدن آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شد | رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری ۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریالی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن استان خبرداد.              در نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم مطرح شد؛ نقش توسعه مناسبات با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم در احیا اهمیت تاریخی تبریز | نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه گذاری و تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها برگزار شد.              استاندار آذربایجان شرقی: هر دانشجو و استاد دانشگاه یک رسانه باشد | استاندار آذربایجان شرقی، پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود، گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.              تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات تراکتورسازی ایران را ندارند | وزیر صمت در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و رایزنی با مسئولین این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما گفت : خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد .              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | اتمام حفاری فاز اول خط ۲ متروی تبریز به طول ۱۰ کیلومتر


اتمام حفاری فاز اول خط ۲ متروی تبریز به طول ۱۰ کیلومتر 1402/11/14

یعقوب وحیدکیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در  دو سال گذشته مجموعه سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در راستای اطلاع رسانی شفاف و صادق به شهروندان، اقدام به نصب روز شمار در پروژه‌های ناقص متروی تبریز کرده است.
وی افزود: با حمایت شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه عوامل مدیریتی استانی و شهری در طلیعه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران حفاری فاز اول خط ۲ متروی تبریز به طول ۱۰ کیلومتر به اتمام رسید.
وحیدکیا خاطرنشان کرد: این اقدام ارزشمند در حالی به وقوع پیوسته که مشکلات اساسی و بنیادی گریبانگیر پروژه خط ۲ متروی تبریز بود ولی با توجه و تاکید ویژه شهردار تبریز و تمامی عوامل دخیل در پروژه، به سامان مطلوب رسید.
وی افزود: همزمان با اتمام حفاری فاز اول خط ۲، عملیات اجرایی ساخت ایستگاه‌های این فاز به صورت شبانه روزی در دست اجرا است  و تلاش داریم  مطابق  زمانبندی و روز شمار نصب شده به تکمیل برسد.
خط 2 متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر شامل ۲۰ ایستگاه از محدوده زمین‌های قراملک  (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر ، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد. در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راه‌آهن خاوران در مسیر راه‌آهن تبریز-میانه در نظر گرفته شده است. قرار است فاز نخست این خط، سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save