مالک رحمتی روز شنبه در بازدید از طرح ساخت کمربندی ایلخچی، به تیم‌های اجرایی، پیمانکاری و مشاوره‌ای طرح ساخت کمربندی ایلخچی، اعلام کرد: حداکثر تلاش شما باید این باشد که مناقصه دیگری برگزار نشود و با قرارداد موجود کمربندی تکمیل شود و ایجاد ارزش‌افزوده در حواشی جاده‌های تازه‌ ساخت نیز فراموش نشود چون عدم تحقق این مهم موجب می‌شود که عده‌ای فرصت‌طلب از ارزش‌افزوده ایجاد شده از قبل اجرای طرح‌های زیرساختی برخوردار شوند.

رحمتی تسریع در تکمیل طرح کمربندی ایلخچی را حیاتی دانست و بهره برداری از آن را اثبات ناکارآمدی دوره های قبلی عنوان کرد که ۱۶ سال طول کشیده است.

وی با بیان اینکه طرح مولدسازی دولت سیزدهم ظرفیت و بستر بسیار مناسبی برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی است که باید از آن به بهترین نحو بهره برداری شود، افزود: دولت مردمی و انقلابی ظرفیت بسیار خوبی برای تکمیل طرح های عمرانی به نام مولدسازی تعریف کرده که فرصت استفاده از آن نیز محدود است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال آینده هیچ طرح عمرانی بدون برنامه زمان‌بندی در سطح آذربایجان شرقی اجرا نمی‌شود تا بدانیم در صورت تأخیر احتمالی طرح چه کسی باید پاسخگو باشد و اولویت اول دولت در استان اجرای طرح‌های عمرانی به‌ عنوان زمینه‌ساز توسعه است.

رحمتی طراحی های سنگین را از جمله ایرادات عمده در حوزه اجرای طرح‌های عمرانی دانست که نقش اصلی در این زمینه را شرکت‌های مشاوره ایفا می‌کنند و برای برون‌رفت از این وضع باید توجه کنیم که طرح‌های عمرانی و زیرساختی به شکل تکه‌ تکه، طراحی و اجرا نشوند، چون این همان نگاه‌های فصلی و موسمی به طرح‌های عمرانی است که موجب افزایش هزینه‌ها و زمان بر بودن طرح‌ها می‌ شود.

جمعه 14 اردیبهشت 1403


۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در بخش معدن آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شد | رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری ۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریالی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن استان خبرداد.              در نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم مطرح شد؛ نقش توسعه مناسبات با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم در احیا اهمیت تاریخی تبریز | نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه گذاری و تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها برگزار شد.              استاندار آذربایجان شرقی: هر دانشجو و استاد دانشگاه یک رسانه باشد | استاندار آذربایجان شرقی، پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود، گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.              تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات تراکتورسازی ایران را ندارند | وزیر صمت در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و رایزنی با مسئولین این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما گفت : خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد .              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | استاندار آذربایجان شرقی: کنار گذر ایلخچی تا خرداد سال آینده بهره برداری شود


استاندار آذربایجان شرقی: کنار گذر ایلخچی تا خرداد سال آینده بهره برداری شود 1402/11/07

مالک رحمتی روز شنبه در بازدید از طرح ساخت کمربندی ایلخچی، به تیم‌های اجرایی، پیمانکاری و مشاوره‌ای طرح ساخت کمربندی ایلخچی، اعلام کرد: حداکثر تلاش شما باید این باشد که مناقصه دیگری برگزار نشود و با قرارداد موجود کمربندی تکمیل شود و ایجاد ارزش‌افزوده در حواشی جاده‌های تازه‌ ساخت نیز فراموش نشود چون عدم تحقق این مهم موجب می‌شود که عده‌ای فرصت‌طلب از ارزش‌افزوده ایجاد شده از قبل اجرای طرح‌های زیرساختی برخوردار شوند.

رحمتی تسریع در تکمیل طرح کمربندی ایلخچی را حیاتی دانست و بهره برداری از آن را اثبات ناکارآمدی دوره های قبلی عنوان کرد که ۱۶ سال طول کشیده است.

وی با بیان اینکه طرح مولدسازی دولت سیزدهم ظرفیت و بستر بسیار مناسبی برای اجرا و تکمیل طرح های عمرانی است که باید از آن به بهترین نحو بهره برداری شود، افزود: دولت مردمی و انقلابی ظرفیت بسیار خوبی برای تکمیل طرح های عمرانی به نام مولدسازی تعریف کرده که فرصت استفاده از آن نیز محدود است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال آینده هیچ طرح عمرانی بدون برنامه زمان‌بندی در سطح آذربایجان شرقی اجرا نمی‌شود تا بدانیم در صورت تأخیر احتمالی طرح چه کسی باید پاسخگو باشد و اولویت اول دولت در استان اجرای طرح‌های عمرانی به‌ عنوان زمینه‌ساز توسعه است.

رحمتی طراحی های سنگین را از جمله ایرادات عمده در حوزه اجرای طرح‌های عمرانی دانست که نقش اصلی در این زمینه را شرکت‌های مشاوره ایفا می‌کنند و برای برون‌رفت از این وضع باید توجه کنیم که طرح‌های عمرانی و زیرساختی به شکل تکه‌ تکه، طراحی و اجرا نشوند، چون این همان نگاه‌های فصلی و موسمی به طرح‌های عمرانی است که موجب افزایش هزینه‌ها و زمان بر بودن طرح‌ها می‌ شود.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save