روح الله ارجمندی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از بازسازی و نوسازی لوکوموتیو توسط بخش خصوصی، افزود: امروز صنعت ریلی در جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین منظور همه ساله سرمایه گذاری های هنگفتی در این حوزه انجام می شود.

به گفته وی صنعت ریلی کاهش یک هشتم مصرف سوخت و یک سوم هزینه های جابجایی کالا را در پی دارد که می توان با توسعه این صنعت ضمن کاهش هزینه ها در این زمینه، به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک چشمگیری کرد.

ارجمندی با اشاره به تصویب قوانین متنوع و مختلف در حمایت از صنعت ریلی کشور، خواستار توجه و اجرایی شدن ماده ۱۲ قانون مربوط به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در این زمینه شد و اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه چندین سال از این مصوبه سپری می شود، اما از سال ۱۳۹۷ تاکنون اجرای این ماده قانونی راکد مانده است.

وی از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا اجرای این ماده قانونی را جزو مطالبات خود قرار داده و زمینه های توسعه صنعت ریلی کشور با حمایت از بخش خصوصی را فراهم کنند.

ارجمندی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع ریلی ایران به بلوغ رسیده و در تولید انواع لوازم و تجهیزات این حوزه مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: مشکل اصلی در این زمینه مربوط به بهره برداری است که این چالش با اجرای دقیق ماده ۱۲ می تواند به سرعت رفع شود.

 حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی رییس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و رییس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: اینکه هیچ مسئولی از تهران در این مراسم حضور ندارد برای ما مایه تاسف است، چون لازم بود مقامات ارشد در این مراسم حاضر شوند و از بخش خصوصی قدردانی کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی اهمیت بازسازی و مونتاژ کشنده قطار در تبریز در توسعه صنعت ریلی ایران را حائز اهمیت دانست و افزود: تبریز به علت برخورداری از شرکت های دانش بنیان و نیروی انسانی ماهر گام های بسیار مهم و تاثیرگذاری در توسعه صنعت ریلی برداشته است.

وی با اشاره به سرعت پنج کیلومتری ناوگان ریلی حمل بار در ایران، این آمار را بسیار تاسف بار و قابل تامل خواند و دلیل آنرا فرسودگی کشنده ها و معطلی در طول خطوط آهن اعلام و اظهار کرد: ۵۰ سال است کشنده ای به ایران وارد نشده است بر این اساس از مدیران شرکت تبریزی به خاطر ورود به این عرصه قدردانی می کنم.

میرتاج الدینی انحصار طلبی را مشکل اصلی توسعه صنایع ریلی برشمرد و ادامه داد: متاسفانه از مدت ها قبل که بخش خصوصی تبریز وارد مونتاژ لوکوموتیو شده است، از سوی محافل مختلف شکایات به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارسال شد که جای تاسف فراوان دارد تا بلکه بتوانند انحصار خود را حفظ کنند.

وی حجم فعالیت و اثرگذاری مونتاژ کشنده در تبریز را اندازه یک وزارتخانه دانست و گفت: دولت باید از این فرصت و فعالیت های چشمگیر بخش خصوصی حمایت کامل کند.

 جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی

اتصال ایستگاه خاوران تبریز به راه آهن منطقه ای آذربایجان برای تکمیل کریدور شرق به غرب لازم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه توسعه صنعت ریلی لازمه توسعه اقتصادی کشور است، گفت: راه آهن در حمل و نقل جایگاه بی بدیل و ممتازی دارد.

جبارعلی ذاکری با تاکید بر اینکه انتقال انواع بار باید از جاده به ریل منتقل شود، یادآور شد: با تکمیل کریدور شرق به غرب که آذربایجان شرقی در آن نقش بسیار مهم و پررنگی دارد، می توان نسبت به توسعه اقتصادی منطقه گام های محکم تری برداشت.

وی همچنین خواستار توجه جدی دولت به اتصال ایستگاه خاوران تبریز به راه آهن منطقه ای آذربایجان به منظور تکمیل کریدور شرق به غرب شد.

به گزارش ایرنا، هزینه تمام شده هر دستگاه لوکوموتیو (موتور کشنده واگن های قطار) بازسازی شده حدود ۱.۵ میلیون یورو است که ۲.۵ میلیون یورو پایین تر از قیمت لوکوموتیو کار نکرده است.

بخش خصوصی تبریز در مرحله نخست سه دستگاه لوکوموتیو را به طور کامل بازسازی و نوسازی کرده و تعداد ۱۷ لوکوموتیو دیگر نیز ظرف ۶ ماه نوسازی، بازسازی و وارد شبکه حمل و نقل ریلی می شود.

شنبه 15 اردیبهشت 1403


۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در بخش معدن آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شد | رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری ۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریالی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن استان خبرداد.              در نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم مطرح شد؛ نقش توسعه مناسبات با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم در احیا اهمیت تاریخی تبریز | نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه گذاری و تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها برگزار شد.              استاندار آذربایجان شرقی: هر دانشجو و استاد دانشگاه یک رسانه باشد | استاندار آذربایجان شرقی، پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود، گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.              تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات تراکتورسازی ایران را ندارند | وزیر صمت در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و رایزنی با مسئولین این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما گفت : خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد .              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | توسعه ناوگان ریلی موجب کاهش چشمگیر هزینه و سوخت می‌شود


توسعه ناوگان ریلی موجب کاهش چشمگیر هزینه و سوخت می‌شود 1402/10/21

روح الله ارجمندی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از بازسازی و نوسازی لوکوموتیو توسط بخش خصوصی، افزود: امروز صنعت ریلی در جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین منظور همه ساله سرمایه گذاری های هنگفتی در این حوزه انجام می شود.

به گفته وی صنعت ریلی کاهش یک هشتم مصرف سوخت و یک سوم هزینه های جابجایی کالا را در پی دارد که می توان با توسعه این صنعت ضمن کاهش هزینه ها در این زمینه، به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک چشمگیری کرد.

ارجمندی با اشاره به تصویب قوانین متنوع و مختلف در حمایت از صنعت ریلی کشور، خواستار توجه و اجرایی شدن ماده ۱۲ قانون مربوط به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در این زمینه شد و اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه چندین سال از این مصوبه سپری می شود، اما از سال ۱۳۹۷ تاکنون اجرای این ماده قانونی راکد مانده است.

وی از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا اجرای این ماده قانونی را جزو مطالبات خود قرار داده و زمینه های توسعه صنعت ریلی کشور با حمایت از بخش خصوصی را فراهم کنند.

ارجمندی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع ریلی ایران به بلوغ رسیده و در تولید انواع لوازم و تجهیزات این حوزه مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: مشکل اصلی در این زمینه مربوط به بهره برداری است که این چالش با اجرای دقیق ماده ۱۲ می تواند به سرعت رفع شود.

 حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی رییس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و رییس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: اینکه هیچ مسئولی از تهران در این مراسم حضور ندارد برای ما مایه تاسف است، چون لازم بود مقامات ارشد در این مراسم حاضر شوند و از بخش خصوصی قدردانی کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی اهمیت بازسازی و مونتاژ کشنده قطار در تبریز در توسعه صنعت ریلی ایران را حائز اهمیت دانست و افزود: تبریز به علت برخورداری از شرکت های دانش بنیان و نیروی انسانی ماهر گام های بسیار مهم و تاثیرگذاری در توسعه صنعت ریلی برداشته است.

وی با اشاره به سرعت پنج کیلومتری ناوگان ریلی حمل بار در ایران، این آمار را بسیار تاسف بار و قابل تامل خواند و دلیل آنرا فرسودگی کشنده ها و معطلی در طول خطوط آهن اعلام و اظهار کرد: ۵۰ سال است کشنده ای به ایران وارد نشده است بر این اساس از مدیران شرکت تبریزی به خاطر ورود به این عرصه قدردانی می کنم.

میرتاج الدینی انحصار طلبی را مشکل اصلی توسعه صنایع ریلی برشمرد و ادامه داد: متاسفانه از مدت ها قبل که بخش خصوصی تبریز وارد مونتاژ لوکوموتیو شده است، از سوی محافل مختلف شکایات به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارسال شد که جای تاسف فراوان دارد تا بلکه بتوانند انحصار خود را حفظ کنند.

وی حجم فعالیت و اثرگذاری مونتاژ کشنده در تبریز را اندازه یک وزارتخانه دانست و گفت: دولت باید از این فرصت و فعالیت های چشمگیر بخش خصوصی حمایت کامل کند.

 جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی

اتصال ایستگاه خاوران تبریز به راه آهن منطقه ای آذربایجان برای تکمیل کریدور شرق به غرب لازم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه توسعه صنعت ریلی لازمه توسعه اقتصادی کشور است، گفت: راه آهن در حمل و نقل جایگاه بی بدیل و ممتازی دارد.

جبارعلی ذاکری با تاکید بر اینکه انتقال انواع بار باید از جاده به ریل منتقل شود، یادآور شد: با تکمیل کریدور شرق به غرب که آذربایجان شرقی در آن نقش بسیار مهم و پررنگی دارد، می توان نسبت به توسعه اقتصادی منطقه گام های محکم تری برداشت.

وی همچنین خواستار توجه جدی دولت به اتصال ایستگاه خاوران تبریز به راه آهن منطقه ای آذربایجان به منظور تکمیل کریدور شرق به غرب شد.

به گزارش ایرنا، هزینه تمام شده هر دستگاه لوکوموتیو (موتور کشنده واگن های قطار) بازسازی شده حدود ۱.۵ میلیون یورو است که ۲.۵ میلیون یورو پایین تر از قیمت لوکوموتیو کار نکرده است.

بخش خصوصی تبریز در مرحله نخست سه دستگاه لوکوموتیو را به طور کامل بازسازی و نوسازی کرده و تعداد ۱۷ لوکوموتیو دیگر نیز ظرف ۶ ماه نوسازی، بازسازی و وارد شبکه حمل و نقل ریلی می شود.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save