«مهدی ضیغمی» روز شنبه در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی با بیان اینکه بازارهای آفریقایی، آمریکای جنوبی و شرق آسیا بکرترین بازار برای تولیدات تراکتورسازی است، گفت: البته بازارهای متعدد دیگری نیز وجود دارد که به لحاظ مسائل تحریمی باید به صورت حاشیه ای و برنامه ریزی شده در آنها ورود کرد.

وی اظهار کرد: تراکتورسازی قابلیت آن را دارد که به عنوان یکی از پنج یا حتی سه شرکت بزرگ جهان وارد بازارهای متعدد صادراتی شود که برای این منظور باید بسته صادراتی برای آن تعریف کنیم.

معاون وزیر صمت افزود: تراکتورسازی نماد ملی برای کشور به شمار می رود و باید از ظرفیت های سرریز آن در جهت الهام بخشی و توسعه سایر صنایع کشور استفاده شود.

ضیغمی ادامه داد: تراکتورسازی از مجموعه های فاخر صنعت کشور است که با بهبود مدیریت در چند سال اخیر، توانسته از بحث نیاز داخل و تنوع بخشی برای تامین سلیقه های مختلف مصرف کنندگان داخلی خود فراتر رود و وارد بازارهای صادراتی شود و ارز آوری خوبی را هم برای کشور داشته است.

وی عملکرد تراکتورسازی را در حوزه صادرات ستودنی اعلام کرد و گفت: به لحاظ صادرات، اعداد و ارقام خوبی در کارنامه این گروه در مقایسه با سالیان گذشته ثبت شده است اما به نسبت ظرفیت هایی که دارد باید بیشتر تلاش کند.

ضیغمی تاکید کرد: مشکلات صنعتی و خیل عظیمی از شرکت هایی در کشور وجود دارد که همزمان و زودتر از تراکتورسازی وارد بازار کار و تولید و صادرات شده اند اما در مشکلات متعدد درگیر هستند که این شرکت ها باید از ظرفیت های دانش فنی و خودباوری شرکت تراکتورسازی که چند سال متمادی است صادر کننده برتر و ممتاز کشور لقب می گیرد استفاده کنند.

وی اضافه کرد: حوزه صنعت و تولید کشور باید با الگوگیری از تراکتور، خود را به عنوان یک نماد ملی و صادراتی در کشور معرفی کنند.

شنبه 15 اردیبهشت 1403


۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در بخش معدن آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شد | رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری ۱۸۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریالی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن استان خبرداد.              در نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم مطرح شد؛ نقش توسعه مناسبات با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم در احیا اهمیت تاریخی تبریز | نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم به منظور تبادل تجربیات فنی، فرهنگی و سرمایه گذاری و تعاملات بین المللی در دیپلماسی شهری بین شهرها برگزار شد.              استاندار آذربایجان شرقی: هر دانشجو و استاد دانشگاه یک رسانه باشد | استاندار آذربایجان شرقی، پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود، گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.              تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات تراکتورسازی ایران را ندارند | وزیر صمت در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و رایزنی با مسئولین این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما گفت : خیلی ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می کوبند منافعشان در واردات خلاصه می شود اما من به شخصه در مقابل روزنه های رانت خواهم ایستاد .              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | معاون وزیر صمت: زمینه توسعه بازارهای خارجی تراکتور ایرانی فراهم می‌شود


معاون وزیر صمت: زمینه توسعه بازارهای خارجی تراکتور ایرانی فراهم می‌شود 1402/09/04

«مهدی ضیغمی» روز شنبه در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی با بیان اینکه بازارهای آفریقایی، آمریکای جنوبی و شرق آسیا بکرترین بازار برای تولیدات تراکتورسازی است، گفت: البته بازارهای متعدد دیگری نیز وجود دارد که به لحاظ مسائل تحریمی باید به صورت حاشیه ای و برنامه ریزی شده در آنها ورود کرد.

وی اظهار کرد: تراکتورسازی قابلیت آن را دارد که به عنوان یکی از پنج یا حتی سه شرکت بزرگ جهان وارد بازارهای متعدد صادراتی شود که برای این منظور باید بسته صادراتی برای آن تعریف کنیم.

معاون وزیر صمت افزود: تراکتورسازی نماد ملی برای کشور به شمار می رود و باید از ظرفیت های سرریز آن در جهت الهام بخشی و توسعه سایر صنایع کشور استفاده شود.

ضیغمی ادامه داد: تراکتورسازی از مجموعه های فاخر صنعت کشور است که با بهبود مدیریت در چند سال اخیر، توانسته از بحث نیاز داخل و تنوع بخشی برای تامین سلیقه های مختلف مصرف کنندگان داخلی خود فراتر رود و وارد بازارهای صادراتی شود و ارز آوری خوبی را هم برای کشور داشته است.

وی عملکرد تراکتورسازی را در حوزه صادرات ستودنی اعلام کرد و گفت: به لحاظ صادرات، اعداد و ارقام خوبی در کارنامه این گروه در مقایسه با سالیان گذشته ثبت شده است اما به نسبت ظرفیت هایی که دارد باید بیشتر تلاش کند.

ضیغمی تاکید کرد: مشکلات صنعتی و خیل عظیمی از شرکت هایی در کشور وجود دارد که همزمان و زودتر از تراکتورسازی وارد بازار کار و تولید و صادرات شده اند اما در مشکلات متعدد درگیر هستند که این شرکت ها باید از ظرفیت های دانش فنی و خودباوری شرکت تراکتورسازی که چند سال متمادی است صادر کننده برتر و ممتاز کشور لقب می گیرد استفاده کنند.

وی اضافه کرد: حوزه صنعت و تولید کشور باید با الگوگیری از تراکتور، خود را به عنوان یک نماد ملی و صادراتی در کشور معرفی کنند.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save