«یعقوب وحیدکیا»، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون تملک اراضی مربوط به ایستگاه اول خط۲ در حال انجام است، افزود: در کنار انجام عملیات حفاری توسط دستگاه های تی بی ام، کار تملک ایستگاه های خط۲ قطارشهری در جریان است.
وی با بیان اینکه حفاری دستگاه های تی بی ام در تونل شرقی و غربی مسیر خط۲ قطارشهری تبریز به صورت مستمر و در سه شیفت کاری بدون وقفه انجام می شود، اظهار کرد: با ادامه این روند پیش بینی می شود حفاری تونل غربی در حد فاصل قراملک تا میدان دانشسرا به طول ۱۰ کیلومتر تا اواسط آذر ماه امسال تمام شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: با اتمام حفاری تونل غربی تا ۲۰ آذر، دستگاه حفاری از جلوی استانداری آذربایجان شرقی خارج و دمونتاژ ( باز کردن قطعات از هم برای انجام عملیات تعمیر و یا تعویض) می شود.
وحیدکیا، ادامه داد: اکنون مراحل حفاری در تونل غربی به لحاظ قرار گرفتن در زیر بافت تجاری و فرسوده شهر با حساسیت ویژه و تامین ایمنی لازم انجام می شود.
وی یادآور شد: مشکلی از بابت تامین مواد و مصالح مراحل حفاری خط۲ قطارشهری وجود ندارد و در این زمینه با برنامهریزیهای منظم و برگزاری جلسات مستمر کارگاهی مشکلات موجود در این عملیات مرتفع شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با بیان اینکه حفاری تونل شرقی نیز در حال انجام است، گفت: حفاری در این مسیر به خاطر وجود شبکه آب و فاضلاب با مشکل مواجه شده بود که تلاش می شود شبکه فاضلاب موجود در مسیر، جابجا شود.
وحیدکیا، افزود: خط۲ قطارشهری تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر طولانیترین مسیر از شبکه ریلی کلانشهر تبریز بوده و اتمام عملیات حفاری، تکمیل ایستگاه ها و بهره برداری از آن برای جابجایی مسافران درون شهری در این مسیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.خط۲ قطارشهری تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر طولانیترین مسیر از شبکه ریلی کلانشهر تبریز بوده و اتمام عملیات حفاری، تکمیل ایستگاه ها و بهره برداری از آن برای جابجایی مسافران درون شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده برای اجرای هر کیلومتر قطارشهری نیاز به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، یادآور شد: اجرا و تکمیل این خط نیاز به حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.
Save