«یعقوب وحیدکیا»، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون تملک‌ اراضی مربوط به ایستگاه‌ اول خط۲ در حال انجام است، افزود: در کنار انجام عملیات حفاری توسط دستگاه های تی بی ام، کار تملک ایستگاه های خط۲ قطارشهری در جریان است.

وی با بیان اینکه حفاری دستگاه های تی بی ام در تونل شرقی و غربی مسیر خط۲ قطارشهری تبریز به صورت مستمر و در سه شیفت کاری بدون وقفه انجام می شود، اظهار کرد: با ادامه این روند پیش بینی می شود حفاری تونل غربی در حد فاصل قراملک تا میدان دانشسرا به طول ۱۰ کیلومتر تا اواسط آذر ماه امسال تمام شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: با اتمام حفاری تونل غربی تا ۲۰ آذر، دستگاه حفاری از جلوی استانداری آذربایجان شرقی خارج و دمونتاژ ( باز کردن قطعات از هم برای انجام عملیات تعمیر و یا تعویض) می شود.

وحیدکیا، ادامه داد: اکنون مراحل حفاری در تونل غربی به لحاظ قرار گرفتن در زیر بافت تجاری و فرسوده شهر با حساسیت ویژه و تامین ایمنی لازم انجام می شود.

وی یادآور شد: مشکلی از بابت تامین مواد و مصالح مراحل حفاری خط۲ قطارشهری وجود ندارد و در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های منظم و برگزاری جلسات مستمر کارگاهی مشکلات موجود در این عملیات مرتفع شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با بیان اینکه حفاری تونل شرقی نیز در حال انجام است، گفت: حفاری در این مسیر به خاطر وجود شبکه آب و فاضلاب با مشکل مواجه شده بود که تلاش می شود شبکه فاضلاب موجود در مسیر، جابجا شود.

وحیدکیا، افزود: خط۲ قطارشهری تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر از شبکه ریلی کلان‌شهر تبریز بوده و اتمام عملیات حفاری، تکمیل ایستگاه ها و بهره برداری از آن برای جابجایی مسافران درون شهری در این مسیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.خط۲ قطارشهری تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر از شبکه ریلی کلان‌شهر تبریز بوده و اتمام عملیات حفاری، تکمیل ایستگاه ها و بهره برداری از آن برای جابجایی مسافران درون شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده برای اجرای هر کیلومتر قطارشهری نیاز به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، یادآور شد: اجرا و تکمیل این خط نیاز به حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

 

شنبه 11 آذر 1402


افزایش ۱۱ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی | معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: میزان جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.              پیشرفت ۲۵ درصدی تقاطع غیرهمسطح معلم | شهردار تبریز گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه تقاطع غیرهمسطح معلم هفته آینده به ۲۵ درصد می‌رسد که بر این اساس روند اجرای پروژه زودتر از برنامه پیگیری می‌شود.              ضرورت نگاه ملی به نمایشگاه فناوری رینوتکس تبریز | استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: نگاه به رینوتکس ( نمایشگاه نوآوری و فناوری تبریز ) باید ملی و با محوریت بخش خصوصی باشد و حضور دولت نیز با رویکرد حمایت و بالندگی این رویداد علمی و فناورانه است.              کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش حوزه درمان آذربایجان شرقی است | معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کمبود نیروی انسانی به ویژه در بخش های تخصصی مهمترین و بزرگ ترین چالش حوزه درمان آذربایجان شرقی است.              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | آغاز تملک ایستگاه‌های خط ۲ قطار شهری تبریز


آغاز تملک ایستگاه‌های خط ۲ قطار شهری تبریز 1402/06/29

«یعقوب وحیدکیا»، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون تملک‌ اراضی مربوط به ایستگاه‌ اول خط۲ در حال انجام است، افزود: در کنار انجام عملیات حفاری توسط دستگاه های تی بی ام، کار تملک ایستگاه های خط۲ قطارشهری در جریان است.

وی با بیان اینکه حفاری دستگاه های تی بی ام در تونل شرقی و غربی مسیر خط۲ قطارشهری تبریز به صورت مستمر و در سه شیفت کاری بدون وقفه انجام می شود، اظهار کرد: با ادامه این روند پیش بینی می شود حفاری تونل غربی در حد فاصل قراملک تا میدان دانشسرا به طول ۱۰ کیلومتر تا اواسط آذر ماه امسال تمام شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: با اتمام حفاری تونل غربی تا ۲۰ آذر، دستگاه حفاری از جلوی استانداری آذربایجان شرقی خارج و دمونتاژ ( باز کردن قطعات از هم برای انجام عملیات تعمیر و یا تعویض) می شود.

وحیدکیا، ادامه داد: اکنون مراحل حفاری در تونل غربی به لحاظ قرار گرفتن در زیر بافت تجاری و فرسوده شهر با حساسیت ویژه و تامین ایمنی لازم انجام می شود.

وی یادآور شد: مشکلی از بابت تامین مواد و مصالح مراحل حفاری خط۲ قطارشهری وجود ندارد و در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های منظم و برگزاری جلسات مستمر کارگاهی مشکلات موجود در این عملیات مرتفع شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با بیان اینکه حفاری تونل شرقی نیز در حال انجام است، گفت: حفاری در این مسیر به خاطر وجود شبکه آب و فاضلاب با مشکل مواجه شده بود که تلاش می شود شبکه فاضلاب موجود در مسیر، جابجا شود.

وحیدکیا، افزود: خط۲ قطارشهری تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر از شبکه ریلی کلان‌شهر تبریز بوده و اتمام عملیات حفاری، تکمیل ایستگاه ها و بهره برداری از آن برای جابجایی مسافران درون شهری در این مسیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.خط۲ قطارشهری تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر طولانی‌ترین مسیر از شبکه ریلی کلان‌شهر تبریز بوده و اتمام عملیات حفاری، تکمیل ایستگاه ها و بهره برداری از آن برای جابجایی مسافران درون شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده برای اجرای هر کیلومتر قطارشهری نیاز به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، یادآور شد: اجرا و تکمیل این خط نیاز به حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

 



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save