سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی، در ادامه برنامه در خصوص جایگاه صنعت قیر ایران در بین تولیدکنندگان جهان، اظهار کرد: قیر نازل ترین باقیمانده نفت است که اکنون با توجه به نیاز جامعه ارزش آن افزایش یافته، سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود.

او بیان کرد: باتوجه به اینکه قیر تولیدی در جهان ۱۲۵ میلیون تن است، ما در این بین توانستیم رتبه ۴ صادرات و ۷ در تولید قیر را کسب کنیم، بازار شرق آسیا چندان طالب قیر ایران به سبب مسائل جانبی همچون خدمات بیمه‌ای، بانکی، کشتیرانی و... نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید مزیت های رقابتی خود را حفظ کنیم. سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات قیر داشتیم که در مقایسه با صنایع معدنی بزرگ قابل توجه بوده است.

میرتاج‌الدینی در رابطه با مزایا و مشکلات صنعت قیر ایران، بیان کرد: قیر ایران مزیت‌های رقابتی همچون کیفیت کیفیت در مقایسه با منطقه، قیمت مناسب و... و. است، از سوی دیگر تحریم‌های سیاسی، نوسانات نرخ ارز، قیمت‌گذاری وکیوم باتوم، مسائل کشتیرانی و... از جمله مسائل و مشکلات صنعت مذکور در بازارهای هدف است.

او بیان کرد: در مرداد ماه ۱۴۰۲ هستیم اما هنوز مسئله بودجه قیر۱۴۰۲ تصویب نشده است. مشکلات آن را در کمیسیون برنامه‌ و بودجه و عمران بر طرف کردیم، انتظار می‌رود طی دو هفته آتی نیز این مسئله در صحن علنی مجلس مطرح شود.

میرتاج‌الدینی در خصوص بودجه ۱۴۰۲ برای تولید قیر، گفت: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای قیر در بودجه ۱۴۰۲ اعتبار در نظر گرفتند که با قیر یارانه‌ای حدود ٢ میلیون تن می‌شود، اما با توجه به افزایش قیمت قیر و متناسب سازی آن با شرایط، ٢ میلیون تن به حدود ١ میلیون و ٣٠٠ هزارتن تقلیل خواهد یافت.

او بیان کرد: دولت باید به این مسئله توجه کند که اگر نیاز کشور به ٢ میلیون تن است منابع مالی را از ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد یا آنکه یارانه دهند (که این مسئله رانت ایجاد خواهد کرد).

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قیر در داخل کشور تولید می‌شود از خارج که نمی‌آوریم، مسئولان نبایست مانع تراشی کنند باید مسائل را حل کرده و نیاز کشور را برطرف کنند.

میرتاج‌الدینی بیان کرد : خواسته ما از مسئولان مجمع مصلحت این است که از منظر نظارت و عملیاتی ورود کنند تا مشخص شود که چرا بحث قیر در بودجه ۱۴۰۲ حدود ٥ ماه روی زمین مانده است.

او بیان کرد: در کشور یارانه های بسیاری داریم، در حالی‌که کل بودجه عمرانی جاده‌ای کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و کافی نیست.

شنبه 11 آذر 1402


افزایش ۱۱ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی | معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: میزان جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.              پیشرفت ۲۵ درصدی تقاطع غیرهمسطح معلم | شهردار تبریز گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه تقاطع غیرهمسطح معلم هفته آینده به ۲۵ درصد می‌رسد که بر این اساس روند اجرای پروژه زودتر از برنامه پیگیری می‌شود.              ضرورت نگاه ملی به نمایشگاه فناوری رینوتکس تبریز | استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: نگاه به رینوتکس ( نمایشگاه نوآوری و فناوری تبریز ) باید ملی و با محوریت بخش خصوصی باشد و حضور دولت نیز با رویکرد حمایت و بالندگی این رویداد علمی و فناورانه است.              کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش حوزه درمان آذربایجان شرقی است | معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کمبود نیروی انسانی به ویژه در بخش های تخصصی مهمترین و بزرگ ترین چالش حوزه درمان آذربایجان شرقی است.              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | در کشور یارانه های بسیاری داریم، در حالی‌که کل بودجه عمرانی جاده‌ای کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و کافی نیست


در کشور یارانه های بسیاری داریم، در حالی‌که کل بودجه عمرانی جاده‌ای کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و کافی نیست 1402/05/23

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی، در ادامه برنامه در خصوص جایگاه صنعت قیر ایران در بین تولیدکنندگان جهان، اظهار کرد: قیر نازل ترین باقیمانده نفت است که اکنون با توجه به نیاز جامعه ارزش آن افزایش یافته، سالانه ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌شود.

او بیان کرد: باتوجه به اینکه قیر تولیدی در جهان ۱۲۵ میلیون تن است، ما در این بین توانستیم رتبه ۴ صادرات و ۷ در تولید قیر را کسب کنیم، بازار شرق آسیا چندان طالب قیر ایران به سبب مسائل جانبی همچون خدمات بیمه‌ای، بانکی، کشتیرانی و... نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید مزیت های رقابتی خود را حفظ کنیم. سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات قیر داشتیم که در مقایسه با صنایع معدنی بزرگ قابل توجه بوده است.

میرتاج‌الدینی در رابطه با مزایا و مشکلات صنعت قیر ایران، بیان کرد: قیر ایران مزیت‌های رقابتی همچون کیفیت کیفیت در مقایسه با منطقه، قیمت مناسب و... و. است، از سوی دیگر تحریم‌های سیاسی، نوسانات نرخ ارز، قیمت‌گذاری وکیوم باتوم، مسائل کشتیرانی و... از جمله مسائل و مشکلات صنعت مذکور در بازارهای هدف است.

او بیان کرد: در مرداد ماه ۱۴۰۲ هستیم اما هنوز مسئله بودجه قیر۱۴۰۲ تصویب نشده است. مشکلات آن را در کمیسیون برنامه‌ و بودجه و عمران بر طرف کردیم، انتظار می‌رود طی دو هفته آتی نیز این مسئله در صحن علنی مجلس مطرح شود.

میرتاج‌الدینی در خصوص بودجه ۱۴۰۲ برای تولید قیر، گفت: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای قیر در بودجه ۱۴۰۲ اعتبار در نظر گرفتند که با قیر یارانه‌ای حدود ٢ میلیون تن می‌شود، اما با توجه به افزایش قیمت قیر و متناسب سازی آن با شرایط، ٢ میلیون تن به حدود ١ میلیون و ٣٠٠ هزارتن تقلیل خواهد یافت.

او بیان کرد: دولت باید به این مسئله توجه کند که اگر نیاز کشور به ٢ میلیون تن است منابع مالی را از ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد یا آنکه یارانه دهند (که این مسئله رانت ایجاد خواهد کرد).

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قیر در داخل کشور تولید می‌شود از خارج که نمی‌آوریم، مسئولان نبایست مانع تراشی کنند باید مسائل را حل کرده و نیاز کشور را برطرف کنند.

میرتاج‌الدینی بیان کرد : خواسته ما از مسئولان مجمع مصلحت این است که از منظر نظارت و عملیاتی ورود کنند تا مشخص شود که چرا بحث قیر در بودجه ۱۴۰۲ حدود ٥ ماه روی زمین مانده است.

او بیان کرد: در کشور یارانه های بسیاری داریم، در حالی‌که کل بودجه عمرانی جاده‌ای کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و کافی نیست.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save