محمدرضا میر تاج الدینی با اشاره به سفر آتی رییس‌جمهوری به آذربایجان شرقی و تلاش برای بهره‌برداری از ایستگاه قطار خاوران در شرق کلانشهر تبریز، افزود: ما پروژه خط آهن میانه- تبریز را زمانی تمام شده تلقی می‌کنیم که این خط آهن به ایستگاه اصلی تبریز برسد.
وی ادامه داد: ایستگاه خاوران که در شرف افتتاح قرار دارد، ایستگاه دوم راه‌آهن تبریز محسوب می‌شود و تا زمان اتصال این ایستگاه به ایستگاه اصلی راه آهن تبریز مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا هزینه‌های سنگینی که برای این پروژه انجام یافته بیش از این معطل نماند.
تاج الدینی با تاکید بر اهمیت خطوط ریلی در صنعت ترانزیت، گفت: تبریز در محور تاریخی راه ابریشم قرار دارد و ضروری است تا خطوط ریلی و زیرساختی تبریز و شمال‌غرب برای بهره‌مندی کشور از برکات این محورهای ارتباطی به سرعت تکمیل شوند، به همین منظور خط آهن جلفا- چشمه ثریا در مرز ترکیه مورد تاکید کارشناسان صنعت ترانزیت و مجموعه مدیریت و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
وی افزود: برای پروژه خط آهن جلفا-چشمه ثریا پیش از این نیز در بودجه سالیانه دولت ردیف تخصیص یافته است، اما ضرورت دارد تا این پروژه و تکمیل پروژه خط آهن میانه-تبریز تا ایستگاه اصلی تبریز به دغدغه اصلی دولت و مدیریت استان تبدیل شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست اخیری که با مدیران وزارت راه و شهرسازی هم داشتیم بر این موضوع اساسی تاکید کردیم و گفتیم که متاسفانه تا کنون اقدامات چشم‌گیر در خصوص این پروژه‌های زیرساختی که کشور را به خطوط ریلی ترکیه و اروپا متصل می‌کند، انجام نشده است.
تاج الدینی افزود: بنابراین تاکید ما بر این است که خطوط ریلی شمال‌غرب کشور باید به سرعت و با اولویت تکمیل شوند و برای این منظور از فاینانس خارجی هم می‌توان استفاده کرد و مجموعه مدیریت استان طرح لازم را جهت تصویب هیأت دولت در سفر آتی به تبریز آماده کرده است.
وی در ادامه اظهار کرد: پروژه راه آهن میانه- تبریز یکی از پروژه‌های طولانی است که چندین دولت را سپری کرده، اما با وجود اینکه ایستگاه خاوران در شرف بهره‌برداری قرار دارد، اما هنوز همین قسمت از پروژه هم بعد از ٢٠ سال و هزینه کرد ١٠ هزار میلیارد تومانی نواقصات زیادی دارد و ٢٢٠ میلیارد تومان اعتبار هم برای تکمیل نواقصات طرح تا ایستگاه خاوران لازم است.
تاج الدینی گفت: ما حالا روی دو چیز تأکید داریم، اول تکمیل نواقصات فاز فعلی طرح تا ایستگاه خاوران و دوم تکمیل پروژه تا ایستگاه اصلی راه آهن تبریز. امیدوارم در سفر آتی رییس‌جمهوری به استان مصوبات و دستورات لازم برای تکمیل نواقصات راه آهن میانه-تبریز و ادامه پروژه خط آهن تا چشمه ثریا صادر شود و ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس این مهم را به عنوان مطالبه اصلی استان‌های آذربایجان مطرح می‌کنیم.

پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403


اولین گام تحقق شعار سال در شرکت مس سونگون آذربایجان؛ ثبت رکوردهای زرین حوزه تولید در فروردین ماه | مدیر شرکت مس سونگون آذربایجان از ثبت رکوردهای تولیدی در این شرکت در فروردین ماه خبر داد.              مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خبر داد: ثبت نام هشت هزار شهروند تبریزی در سامانه جمع آوری پسماند بهروب | مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از ثبت نام هشت هزار نفر از شهروندان تبریزی در سامانه جمع‌آوری هوشمند پسماند بهروب خبر داد.              رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی: تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است | رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر در بین کلانشهرهای کشور است، گفت: شهرداری اعلام کرده که ۲ هزار دستگاه دوربین کنترلی در معابر نصب می کند که تاکنون اتفاق نیفتاده است.              مدیرکل میراث‌فرهنگی: بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال وارد چرخه گردشگری آذربایجان‌شرقی می شود | مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ طرح زیرساختی تأسیسات گردشگری از افزایش اعتبار ورودی به چرخه گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۵۵ هزار میلیارد ریال در طول سال‌جاری خبر داد.              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | خط آهن میانه-تبریز باید تا چشمه‌ثریا ادامه یابد


خط آهن میانه-تبریز باید تا چشمه‌ثریا ادامه یابد 1402/03/10

 محمدرضا میر تاج الدینی با اشاره به سفر آتی رییس‌جمهوری به آذربایجان شرقی و تلاش برای بهره‌برداری از ایستگاه قطار خاوران در شرق کلانشهر تبریز، افزود: ما پروژه خط آهن میانه- تبریز را زمانی تمام شده تلقی می‌کنیم که این خط آهن به ایستگاه اصلی تبریز برسد.
وی ادامه داد: ایستگاه خاوران که در شرف افتتاح قرار دارد، ایستگاه دوم راه‌آهن تبریز محسوب می‌شود و تا زمان اتصال این ایستگاه به ایستگاه اصلی راه آهن تبریز مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا هزینه‌های سنگینی که برای این پروژه انجام یافته بیش از این معطل نماند.
تاج الدینی با تاکید بر اهمیت خطوط ریلی در صنعت ترانزیت، گفت: تبریز در محور تاریخی راه ابریشم قرار دارد و ضروری است تا خطوط ریلی و زیرساختی تبریز و شمال‌غرب برای بهره‌مندی کشور از برکات این محورهای ارتباطی به سرعت تکمیل شوند، به همین منظور خط آهن جلفا- چشمه ثریا در مرز ترکیه مورد تاکید کارشناسان صنعت ترانزیت و مجموعه مدیریت و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
وی افزود: برای پروژه خط آهن جلفا-چشمه ثریا پیش از این نیز در بودجه سالیانه دولت ردیف تخصیص یافته است، اما ضرورت دارد تا این پروژه و تکمیل پروژه خط آهن میانه-تبریز تا ایستگاه اصلی تبریز به دغدغه اصلی دولت و مدیریت استان تبدیل شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست اخیری که با مدیران وزارت راه و شهرسازی هم داشتیم بر این موضوع اساسی تاکید کردیم و گفتیم که متاسفانه تا کنون اقدامات چشم‌گیر در خصوص این پروژه‌های زیرساختی که کشور را به خطوط ریلی ترکیه و اروپا متصل می‌کند، انجام نشده است.
تاج الدینی افزود: بنابراین تاکید ما بر این است که خطوط ریلی شمال‌غرب کشور باید به سرعت و با اولویت تکمیل شوند و برای این منظور از فاینانس خارجی هم می‌توان استفاده کرد و مجموعه مدیریت استان طرح لازم را جهت تصویب هیأت دولت در سفر آتی به تبریز آماده کرده است.
وی در ادامه اظهار کرد: پروژه راه آهن میانه- تبریز یکی از پروژه‌های طولانی است که چندین دولت را سپری کرده، اما با وجود اینکه ایستگاه خاوران در شرف بهره‌برداری قرار دارد، اما هنوز همین قسمت از پروژه هم بعد از ٢٠ سال و هزینه کرد ١٠ هزار میلیارد تومانی نواقصات زیادی دارد و ٢٢٠ میلیارد تومان اعتبار هم برای تکمیل نواقصات طرح تا ایستگاه خاوران لازم است.
تاج الدینی گفت: ما حالا روی دو چیز تأکید داریم، اول تکمیل نواقصات فاز فعلی طرح تا ایستگاه خاوران و دوم تکمیل پروژه تا ایستگاه اصلی راه آهن تبریز. امیدوارم در سفر آتی رییس‌جمهوری به استان مصوبات و دستورات لازم برای تکمیل نواقصات راه آهن میانه-تبریز و ادامه پروژه خط آهن تا چشمه ثریا صادر شود و ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس این مهم را به عنوان مطالبه اصلی استان‌های آذربایجان مطرح می‌کنیم.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save