پرویز عباس نژاد مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با برنامه تبریزیم شبکه استانی سهند گفت: خدمات اتوبوسرانی تبریز در دو بخش ملکی و خصوصی که از اوایل دهه 90 شروع گردیده در قالب 67 مسیر اتوبوسرانی که 66 مسیر مربوطه به بخش خصوصی و 1 مسیر مربوطه به بخش ملکی  در حال انجام است.

وی افزود: از تعداد 359 اتوبوس بخش خصوصی، میانگین عمر ناوگان در این بخش 12.7 سال می باشد که با تزریق اتوبوس‌های جدید، میانگین عمر ناوگان  به 6.5  سال خواهد رسید و حکایت از افزایش استاندارد ناوگان نسبت به سالیان قبل دارد.

عباس‌نژاد تصریح کرد: خدمات کارکنان اتوبوسرانی در بخش های مختلف، اداری، فنی  تعمیرگاهی و نظافت اتوبوسها  بصورت شبانه روزی و 24ساعته ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در مسیرهای کوتاه و کم مسافر جهت صرفه جویی در هزینه و در عین حال ارائه خدمات به شهروندان از مینی بوس استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه خاظرنشان کرد: قیمت تمام شده مسافر در مسیر تندرو بدون در نظر گرفتن استهلاک اتوبوس 7800 تومان می باشد و این در حالیست که ما با 1400 تومان خدمات می دهیم و باید مابه‌التفاوت مذکور را از منابع دیگر تامین نماییم.

عباس نژاد یادآور شد: در سه ماه گذشته جمعا" 74 اتوبوس نو برای حمل و نقل عمومی تبریزخرید شده است که از این تعداد، 11 دستگاه از 61 دستگاه قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت عقاب افشان و 13 دستگاه از 73 دستگاه قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت ایران‌خودرو دیزل  بوده است و 50 دستگاه  از 100 دستگاه قرارداد مربوط به شرکت اسنا  با اعتبارات صد درصدی شهرداری تبریز خریداری شده است .

وی افزود: از 74 دستگاه اتوبوس فوق 6 دستگاه شماره گذاری شده و بقیه در حال رفع مشکل شماره گذاری می باشند است که با دستور ویژه شهردار تبریز، استاندار محترم، و اعضای محترم شورای اسلامی شهر و پیگیری نمایندگان محترم مجلس در حال رفع مشکل  در هفته های آتی می باشد که پس از این اقدام اتوبوسهای فوق به  خطوط مورد نیاز به اتوبوس تزریق خواهد شد.

عباس نژاد در خصوص هوشمند سازی ناوگان نیز گفت: در دو ماه گذشته سیستم GPS در تمامی اتوبوسهای بخش خصوص و دولتی نصب شده در حال حاضر بصورت لحظه ای میتوان وضعیت فعال، مکان و تعداد  اتوبوس ناوگان، میزان سرعت، مصرف سوخت و دیگر موارد مرتبط را به تفکیک خط بر روی نقشه مشاهده و کنترل نمود. ضمن اینکه اپلیکیشن موبایلی مدیریت سفر  و زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه در مراحل نهایی جهت بهره برداری است.

وی در خصوص وضعیت خدمات دهی در مسیر تندرو گفت: متوسط زمان انتظار در مسیر تندرو در شرایط عادی و بدون تصادف و راه بندان 2 دقیقه است که این امر در حال حاضر با افزایش تعداد ناوگان از 44 دستگاه به 67  دستگاه محقق شده است.

وی افزود: با توجه به قیمت بسیار بالای خرید اتوبوس از شهروندان محترم خواهشمندیم حتما" در نگهداری اتوبوس به‌عنوان بیت المال حساسیت داشته باشند ضمن اینکه عدم تردد در مسیر تندرو  را رعایت کرده تا نظم سرویس دهی به هم نخورد و شاهد طولانی شدن زمان انتظار و بر هم خوردن زمان سرویس دهی و توزیع ناهمگن اتوبوس‌ها در مسیر نباشیم.

عباس نژاد در خصوص خدمات دهی به دانشگاهها و دانشجویان نیز گفت: در حال حاضر اتوبوسرانی تبریز  به دانشجویان 4 دانشگاه شامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه صنعتی سهند و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خدمات می دهد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 وی در خصوص موضوع دوزایی برخی اتوبوسها نیز گفت: در خصوص دودزایی اتوبوسها مماشات نداریم چون با سلامتی مردم در ارتباط می باشد؛ در تندرو از این بابت مشکلی نداریم چون اتوبوسهای این مسیر دارای استاندارد یورو 5 و یورو4  هستند اما در برخی اتوبوسهای بخش خصوصی متاسفانه بدلیل عمر بالای ناوگان  و فرسودگی مشکل وجود دارد که با تعمیر و تعویض قطعات مربوطه و اخذ معاینه فنی، این مشکل تا زمان تزریق اتوبوسهای جدید  رفع می شود.

جمعه 10 فروردین 1403


امضای تفاهم‌نامه همکاری صنعتی اتاق تبریز با دانشگاه‌های استان | تفاهم‌نامه همکاری صنعتی دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز به‌همت کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز و با حضور رئیس اتاق تبریز و روسای دانشگاه‌های سراسر استان، منعقد شد.              انعقاد تفاهم­نامه همکاری آموزشی بین اتاق تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی | تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین اتاق بازرگانی تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در راستای بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و افزایش دانش فنی و توسعه منابع انسانی متخصص و افزایش بهره‌وری نیروهای فعال در حوزه‌های مختلف صنعت به امضا رسید.              چند نرخی بودن ارز، منشاء فساد است | نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تبریز از چند نرخی بودن ارز انتقاد کرد و آن را سرمنشاء فساد عنوان کرد.              محصولات تراکتورسازی تبریز به ۲۴ کشور جهان صادر می‌شود | معاون تولید شرکت تراکتورسازی ایران گفت: محصولات و تولیدات متنوع این شرکت به بیش از ۲۴ کشور جهان در قاره های مختلف صادر می‌شود.              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | خرید 74 دستگاه اتوبوس جدید توسط شهرداری تبریز


خرید 74 دستگاه اتوبوس جدید توسط شهرداری تبریز 1401/11/2

پرویز عباس نژاد مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با برنامه تبریزیم شبکه استانی سهند گفت: خدمات اتوبوسرانی تبریز در دو بخش ملکی و خصوصی که از اوایل دهه 90 شروع گردیده در قالب 67 مسیر اتوبوسرانی که 66 مسیر مربوطه به بخش خصوصی و 1 مسیر مربوطه به بخش ملکی  در حال انجام است.

وی افزود: از تعداد 359 اتوبوس بخش خصوصی، میانگین عمر ناوگان در این بخش 12.7 سال می باشد که با تزریق اتوبوس‌های جدید، میانگین عمر ناوگان  به 6.5  سال خواهد رسید و حکایت از افزایش استاندارد ناوگان نسبت به سالیان قبل دارد.

عباس‌نژاد تصریح کرد: خدمات کارکنان اتوبوسرانی در بخش های مختلف، اداری، فنی  تعمیرگاهی و نظافت اتوبوسها  بصورت شبانه روزی و 24ساعته ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در مسیرهای کوتاه و کم مسافر جهت صرفه جویی در هزینه و در عین حال ارائه خدمات به شهروندان از مینی بوس استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه خاظرنشان کرد: قیمت تمام شده مسافر در مسیر تندرو بدون در نظر گرفتن استهلاک اتوبوس 7800 تومان می باشد و این در حالیست که ما با 1400 تومان خدمات می دهیم و باید مابه‌التفاوت مذکور را از منابع دیگر تامین نماییم.

عباس نژاد یادآور شد: در سه ماه گذشته جمعا" 74 اتوبوس نو برای حمل و نقل عمومی تبریزخرید شده است که از این تعداد، 11 دستگاه از 61 دستگاه قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت عقاب افشان و 13 دستگاه از 73 دستگاه قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت ایران‌خودرو دیزل  بوده است و 50 دستگاه  از 100 دستگاه قرارداد مربوط به شرکت اسنا  با اعتبارات صد درصدی شهرداری تبریز خریداری شده است .

وی افزود: از 74 دستگاه اتوبوس فوق 6 دستگاه شماره گذاری شده و بقیه در حال رفع مشکل شماره گذاری می باشند است که با دستور ویژه شهردار تبریز، استاندار محترم، و اعضای محترم شورای اسلامی شهر و پیگیری نمایندگان محترم مجلس در حال رفع مشکل  در هفته های آتی می باشد که پس از این اقدام اتوبوسهای فوق به  خطوط مورد نیاز به اتوبوس تزریق خواهد شد.

عباس نژاد در خصوص هوشمند سازی ناوگان نیز گفت: در دو ماه گذشته سیستم GPS در تمامی اتوبوسهای بخش خصوص و دولتی نصب شده در حال حاضر بصورت لحظه ای میتوان وضعیت فعال، مکان و تعداد  اتوبوس ناوگان، میزان سرعت، مصرف سوخت و دیگر موارد مرتبط را به تفکیک خط بر روی نقشه مشاهده و کنترل نمود. ضمن اینکه اپلیکیشن موبایلی مدیریت سفر  و زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه در مراحل نهایی جهت بهره برداری است.

وی در خصوص وضعیت خدمات دهی در مسیر تندرو گفت: متوسط زمان انتظار در مسیر تندرو در شرایط عادی و بدون تصادف و راه بندان 2 دقیقه است که این امر در حال حاضر با افزایش تعداد ناوگان از 44 دستگاه به 67  دستگاه محقق شده است.

وی افزود: با توجه به قیمت بسیار بالای خرید اتوبوس از شهروندان محترم خواهشمندیم حتما" در نگهداری اتوبوس به‌عنوان بیت المال حساسیت داشته باشند ضمن اینکه عدم تردد در مسیر تندرو  را رعایت کرده تا نظم سرویس دهی به هم نخورد و شاهد طولانی شدن زمان انتظار و بر هم خوردن زمان سرویس دهی و توزیع ناهمگن اتوبوس‌ها در مسیر نباشیم.

عباس نژاد در خصوص خدمات دهی به دانشگاهها و دانشجویان نیز گفت: در حال حاضر اتوبوسرانی تبریز  به دانشجویان 4 دانشگاه شامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دانشگاه صنعتی سهند و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خدمات می دهد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 وی در خصوص موضوع دوزایی برخی اتوبوسها نیز گفت: در خصوص دودزایی اتوبوسها مماشات نداریم چون با سلامتی مردم در ارتباط می باشد؛ در تندرو از این بابت مشکلی نداریم چون اتوبوسهای این مسیر دارای استاندارد یورو 5 و یورو4  هستند اما در برخی اتوبوسهای بخش خصوصی متاسفانه بدلیل عمر بالای ناوگان  و فرسودگی مشکل وجود دارد که با تعمیر و تعویض قطعات مربوطه و اخذ معاینه فنی، این مشکل تا زمان تزریق اتوبوسهای جدید  رفع می شود.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save