روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي آذربايجان شرقي در خصوص خبر اخير پايگاه خبري اخبار اول در خصوص انتقادات به نحوه برخورد این شرکت با صنعتگران و سرمایه گذاران و عدم توجیه احداث شهرک صنعتی در شهر مادر زادی مدیرعامل به نام پدر وی جوابیه ای بدین شرح صادر کرده است:
شهرک صنعتی اسکو در تاریخ ۳۰ تیر ماه ۱۳۸۳ به تصویب هیئت محترم وزیران رسید و پس از آن مورد مطالبه جدی اهالی شهرستان بوده است مطالعات مکان یابی شهرک با تأخیر ۴ ساله در دی ماه ۱۳۸۷ و قبل از مدیرعاملی فعلی انجام یافته و پس از طی مراحل استصوابی عملیات اجرایی آن آغاز شده بود لکن با کارشکنی و مزاحمت برخی معارضین محلی ،عملیات آماده سازی متوقف گردید و تلاش ها برای حل موضوع کارگر نیفتاد. پس از وقفه ای ۸ ساله نهایتا عملیات اجرایی با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت وقت، مجدداً در شهریور ماه ۱۳۹۵ با طرحی جدید آغاز و خواسته به حق مردم منطقه پس از ۱۲ سال پیگیری محقق گردید در مراسم کلنگ زنی شهرک درخواست مسئولین شهرستان درخصوص تعیین نام شهرک از وزیر محترم صمت مورد موافقت قرار گرفت و علیرغم مخالفت مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان در خصوص نام شهرک صنعتی اسکو تابلوی راهنمای شهرک در برخی مناطق شهری از سوی مسئولین شهری نصب گردید در حالیکه ایشان هیچ وقت اجازه تغییر نام رسمی شهرک از سوی مراجع رسمی را به همکاران خود نداده و همچنان نام رسمی شهرک بنام مصوبه دولت باقی است.
شهرک صنعتی اسکو در اراضی مناسب منطقه واقع گردیده و وجود پست برق با ظرفیت خالی یکی از مزیت های اصلی مکان یابی بوده که به جز مسیر دسترسی آن که لازمه توپوگرافی منطقه بوده سایر بخش های آن فاقد عملیات آماده سازی هزینه بر بوده است. شهرک صنعتی اسکو پس از آماده سازی با استقبال شدید مردم منطقه مواجه گردیده و در مدت کمتر از یک ماه کلیه اراضی صنعتی آن واگذار شد که این موضوع در شهرک های صنعتی استان بی نظیر است.
این در حالیست که در این جوابیه به تعداد واحدهای فعال در این شهرک با وجود گذشت شش سال از واگذاری اطلاعاتی داده نشده است اما نوشته شده
فعلا سرمایهگذاران عزیز هم اکنون در مرحله ساخت و ساز میباشند. و زیر ساخت های آن نیز موجود بوده و یا در مرحله تکمیل است.
با توجه به اتمام زمین صنعتی در شهرک های پیرامونی از جمله شهرک صنعتی شهید سلیمانی و آخولا و در جهت تامین اشتغال مردم منطقه بخصوص شهر جدید سهند و با توجه به وجود اراضی مناسب در ادامه اراضی فاز اول با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سایر دستگاههای ذیربط ، فاز توسعه شهرک با حداقل هزینه های آماده سازی و بدون نیاز به جاده دسترسی جداگانه ،در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون در مرحله احداث معابر می باشد.در خصوص دسترسی شهرک به جاده های اصلی نیز با اندکی بررسی ملاحظه می گردد آزادراه تبریز ارومیه در تقاطع با جاده دسترسی شهرک صنعتی وبا فاصله اندک از نگهبانی عبور می نماید هرچند در حال حاضر و بدلیل استقرار صنایع کوچک در شهرک مذکور نیازی به این دسترسی نبوده و مشکلی قابل تصور نمی باشد.
با تلاش شرکت شهرکهای صنعتی استان در اکثر شهرستان های استان شهرک صنعتی به تعداد نیاز ایجاد گردیده و در طی سالیان اخیر و درلبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی در جهت توسعه زیرساخت های صنعتی استان تلاش مضاعفی در توسعه شهرک ها موجود یا ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی جدید و یا تکمیل و توسعه زیرساخت هاانجام یافته است به طوری که در مدت کمتر از دو سال بالغ بر ۲۲۰۰ هکتار زمین صنعتی به اراضی صنعتی استان اضافه گردیده است حجم پروژه های عمرانی و عملکرد شرکت در بین استانهای کشور بینظیر بوده و عمدتاً در رده های اول کشوری قرار دارد شرکت شهرکهای صنعتی به عنوان نهاد توسعه ای استان تکالیف متعددی را در راهبری و کمکهای فنی به واحدهای صنعتی پیگیری مینماید که نتایج آن قابل توجه می باشد و طی سال 1400 واگذاری جهت سرمایهگذاری طرح های صنعتی جدید تعداد480 بوده که از بدو تأسیس شرکت شهرک های صنعتی استان بی سابقه می باشد.
Save