کارشناسان و پیشکسوتان صنعت در استان دلیل عمده افول توسعه صنعتی و پسرفت مداوم در استان را در ضعف مدیریتی و خلق تصمیمات عجولانه و فقر استراتژی های مدیریتی جهت کارآمدی می دانند.

 

موج تعطیلی واحدهای تولیدی همچنان از فعالان صنعتی قربانی می گیرد و مدیریت ارشد بخش صنعت در استان دلیلی بر تغییر رویه موجود نداشته و به نظر می رسد،اساسا ایده مدیریتی جهت توقف سوء مدیریت هایی که مشکلات کلان اقتصادی در بخش صنعت را تهدید می کند ندارد.

 

فعالان بخش صنعتی اظهار داشته اند که مدیران شهرک های صنعتی ظرفیت های قانونی برای کار آفرینی و حمایت از بخش صنعت را به بنگاه داری در واگذاری ها تقلیل داده اند.

 

آنها می گویند با چه بر آورد علمی و نگاه فنی و کار آزمودگی تجربی در مجموعه مدیریت صنایع استان در شهرستان اسکو با هزینه چند صد میلیاردی و در دل کوه  و با علم به عدم دسترسی ترانزیتی،ضعف در زیر ساختها،کمبود نیروی انسانی در منطقه،نزدیکی به شهرکهای صنعتی با لویت همچون شهید سلیمانی،آخولا،شهید رجایی و قرار نداشتن در مسیرهای ترانزیتی آسان ساخته شده؟ آیا در شهرکی که در دل کوه ها و در بن بست جاده ای است سرمایه گذاری صنعتی قابل توجیه است؟

 

وقتی کارشناسان امر هیچ توجیحه اقتصادی و صنعتی برای این شهرک که به نام پدر مدیریت فعلی باقیمانده از دولتهای قبل شهرکهای صنعتی تاسیس شده است متصور نیستند چرا تولیدکنندگان و کار آفرینانی که در ابتدای شروع فعالیت صنعتی هستند را تحت فشار مدیریتی برای رونق اجباری این شهرک قرار میدهند ؟

 

آیا کسانی که فعالان بخش خصوصی در صنعت را وادار به کار در این شهرک می کنند فردای ضرر و زیان ناشی از خسارت متحمل حاضرند سرمایه گذاری در این شهرک را بیمه کنند؟

 

متاسفانه با وجود اینکه بخش قابل توجهی از سرمایه گذاران بخش صنعتی بخاطر خسارت بار بودن کار در شهرک صنعتی اسکو عطای کار آفرینی برای آذربایجان را به لقایش بخشیده و مجموعه صنعت استان از این بابت آسیب جدی دیدهد است هنوز در بر همان پاشنه معیوب موجود می چرخد.

شنبه 08 اردیبهشت 1403


اولین گام تحقق شعار سال در شرکت مس سونگون آذربایجان؛ ثبت رکوردهای زرین حوزه تولید در فروردین ماه | مدیر شرکت مس سونگون آذربایجان از ثبت رکوردهای تولیدی در این شرکت در فروردین ماه خبر داد.              مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خبر داد: ثبت نام هشت هزار شهروند تبریزی در سامانه جمع آوری پسماند بهروب | مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از ثبت نام هشت هزار نفر از شهروندان تبریزی در سامانه جمع‌آوری هوشمند پسماند بهروب خبر داد.              رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی: تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است | رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر در بین کلانشهرهای کشور است، گفت: شهرداری اعلام کرده که ۲ هزار دستگاه دوربین کنترلی در معابر نصب می کند که تاکنون اتفاق نیفتاده است.              مدیرکل میراث‌فرهنگی: بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال وارد چرخه گردشگری آذربایجان‌شرقی می شود | مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ طرح زیرساختی تأسیسات گردشگری از افزایش اعتبار ورودی به چرخه گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۵۵ هزار میلیارد ریال در طول سال‌جاری خبر داد.              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | بازی شهرک سازی برای یادبود پدر با بازیگردانی پسر


بازی شهرک سازی برای یادبود پدر با بازیگردانی پسر 1401/10/26

کارشناسان و پیشکسوتان صنعت در استان دلیل عمده افول توسعه صنعتی و پسرفت مداوم در استان را در ضعف مدیریتی و خلق تصمیمات عجولانه و فقر استراتژی های مدیریتی جهت کارآمدی می دانند.

 

موج تعطیلی واحدهای تولیدی همچنان از فعالان صنعتی قربانی می گیرد و مدیریت ارشد بخش صنعت در استان دلیلی بر تغییر رویه موجود نداشته و به نظر می رسد،اساسا ایده مدیریتی جهت توقف سوء مدیریت هایی که مشکلات کلان اقتصادی در بخش صنعت را تهدید می کند ندارد.

 

فعالان بخش صنعتی اظهار داشته اند که مدیران شهرک های صنعتی ظرفیت های قانونی برای کار آفرینی و حمایت از بخش صنعت را به بنگاه داری در واگذاری ها تقلیل داده اند.

 

آنها می گویند با چه بر آورد علمی و نگاه فنی و کار آزمودگی تجربی در مجموعه مدیریت صنایع استان در شهرستان اسکو با هزینه چند صد میلیاردی و در دل کوه  و با علم به عدم دسترسی ترانزیتی،ضعف در زیر ساختها،کمبود نیروی انسانی در منطقه،نزدیکی به شهرکهای صنعتی با لویت همچون شهید سلیمانی،آخولا،شهید رجایی و قرار نداشتن در مسیرهای ترانزیتی آسان ساخته شده؟ آیا در شهرکی که در دل کوه ها و در بن بست جاده ای است سرمایه گذاری صنعتی قابل توجیه است؟

 

وقتی کارشناسان امر هیچ توجیحه اقتصادی و صنعتی برای این شهرک که به نام پدر مدیریت فعلی باقیمانده از دولتهای قبل شهرکهای صنعتی تاسیس شده است متصور نیستند چرا تولیدکنندگان و کار آفرینانی که در ابتدای شروع فعالیت صنعتی هستند را تحت فشار مدیریتی برای رونق اجباری این شهرک قرار میدهند ؟

 

آیا کسانی که فعالان بخش خصوصی در صنعت را وادار به کار در این شهرک می کنند فردای ضرر و زیان ناشی از خسارت متحمل حاضرند سرمایه گذاری در این شهرک را بیمه کنند؟

 

متاسفانه با وجود اینکه بخش قابل توجهی از سرمایه گذاران بخش صنعتی بخاطر خسارت بار بودن کار در شهرک صنعتی اسکو عطای کار آفرینی برای آذربایجان را به لقایش بخشیده و مجموعه صنعت استان از این بابت آسیب جدی دیدهد است هنوز در بر همان پاشنه معیوب موجود می چرخد.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save