ناوگان تاکسیرانی تبریز روزانه حدود ۳۵۰ هزار نفر مسافر در سطح شهر جابجا می کند و نقش مهمی در کاهش تردد با خودروهای تک سرنشین و به تبع آن آلودگی هوا دارد، هر چند که کارشناسان از فرسودگی ناوگان تاکسیرانی به عنوان یکی از عوامل آلایندگی یاد می کنند.

به گفته ایرج شهین باهر، شهردار قبلی تبریز، ۷۹۵ دستگاه تاکسی این شهر در فاصله سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ شمسی نوسازی شده اند؛ این در حالی است که بشیریان، مدیرعامل سازمان پیشین سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز نیز اعلام کرده است که پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی، معادل ۵۳ درصد، از مجموع نزدیک به ۱۱ هزار دستگاه تاکسی در کلانشهر تبریز فرسوده است.

قرار بود سال گذشته ۲۰۰ دستگاه تاکسی هیبریدی تویوتا برای فعالیت در مسیرهای خاص مثل راه‌آهن، فرودگاه و پایانه اتوبوس های مسافری بین شهری تبریز به ناوگان تاکسیرانی تبریز اضافه شود که به دلیل تغییرات مدیریتی در این نهاد عملی نشد.

علاوه بر تاکسی های ناوگان تاکسیرانی شهرداری تبریز، بیش از ۲ هزار آژانس مسافربری شهری نیز زیر نظر سازمان تاکسیرانی به مردم خدمات رسانی می کنند که فعالیت آن ها به صورت مستمر رصد می‌شود و به تبعیت از الگوی حاکم بر ناوگان تاکسیرانی، بیش از نیمی از آنها نیز فرسوده هستند.

بدیهی است که آمار تاکسی های فرسوده و نیازمند نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز ۱.۸ میلیون نفری با لحاظ تاکسی های اینترنتی از عدد ۲۰ هزار دستگاه نیز فراتر می رود؛ تامل در این رقم، اهمیت تلاش و هم افزایی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز به معنای عام آن را دوچندان می کند.

البته بازار خانواده رانندرانندگان تاکسی های زرد قناری در تبریز همانند دیگر شهرهای کشور، رونق سابق را ندارد و ورود رقبای اینترنتی، فعالان این حوزه را نیز با مشکلات اساسی همچون کسادی بازار مواجه کرده است.

افزایش کرایه تاکسی از جمله مهم ترین ابعاد فعالیت تاکسیرانان تبریزی از نظر افکار عمومی و رسانه ها است و کارشناسان با اشاره به بحث و جدل های همیشگی در شورای اسلامی شهر تبریز درباره این موضوع، می گویند هزینه‌های خانوار به حدی نیست که بخواهیم با پایین نگه داشتن کرایه‌ها از هزینه عمومی شهروندان بکاهیم؛ در حالی که زندگی تاکسیرانان به دلیل این بی توجهی در معرض نابودی است.

 

جمعه 07 اردیبهشت 1403


اولین گام تحقق شعار سال در شرکت مس سونگون آذربایجان؛ ثبت رکوردهای زرین حوزه تولید در فروردین ماه | مدیر شرکت مس سونگون آذربایجان از ثبت رکوردهای تولیدی در این شرکت در فروردین ماه خبر داد.              مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خبر داد: ثبت نام هشت هزار شهروند تبریزی در سامانه جمع آوری پسماند بهروب | مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از ثبت نام هشت هزار نفر از شهروندان تبریزی در سامانه جمع‌آوری هوشمند پسماند بهروب خبر داد.              رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی: تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است | رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر در بین کلانشهرهای کشور است، گفت: شهرداری اعلام کرده که ۲ هزار دستگاه دوربین کنترلی در معابر نصب می کند که تاکنون اتفاق نیفتاده است.              مدیرکل میراث‌فرهنگی: بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال وارد چرخه گردشگری آذربایجان‌شرقی می شود | مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ طرح زیرساختی تأسیسات گردشگری از افزایش اعتبار ورودی به چرخه گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۵۵ هزار میلیارد ریال در طول سال‌جاری خبر داد.              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | در انتظار نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز


در انتظار نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز 1401/09/06

ناوگان تاکسیرانی تبریز روزانه حدود ۳۵۰ هزار نفر مسافر در سطح شهر جابجا می کند و نقش مهمی در کاهش تردد با خودروهای تک سرنشین و به تبع آن آلودگی هوا دارد، هر چند که کارشناسان از فرسودگی ناوگان تاکسیرانی به عنوان یکی از عوامل آلایندگی یاد می کنند.

به گفته ایرج شهین باهر، شهردار قبلی تبریز، ۷۹۵ دستگاه تاکسی این شهر در فاصله سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ شمسی نوسازی شده اند؛ این در حالی است که بشیریان، مدیرعامل سازمان پیشین سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز نیز اعلام کرده است که پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی، معادل ۵۳ درصد، از مجموع نزدیک به ۱۱ هزار دستگاه تاکسی در کلانشهر تبریز فرسوده است.

قرار بود سال گذشته ۲۰۰ دستگاه تاکسی هیبریدی تویوتا برای فعالیت در مسیرهای خاص مثل راه‌آهن، فرودگاه و پایانه اتوبوس های مسافری بین شهری تبریز به ناوگان تاکسیرانی تبریز اضافه شود که به دلیل تغییرات مدیریتی در این نهاد عملی نشد.

علاوه بر تاکسی های ناوگان تاکسیرانی شهرداری تبریز، بیش از ۲ هزار آژانس مسافربری شهری نیز زیر نظر سازمان تاکسیرانی به مردم خدمات رسانی می کنند که فعالیت آن ها به صورت مستمر رصد می‌شود و به تبعیت از الگوی حاکم بر ناوگان تاکسیرانی، بیش از نیمی از آنها نیز فرسوده هستند.

بدیهی است که آمار تاکسی های فرسوده و نیازمند نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز ۱.۸ میلیون نفری با لحاظ تاکسی های اینترنتی از عدد ۲۰ هزار دستگاه نیز فراتر می رود؛ تامل در این رقم، اهمیت تلاش و هم افزایی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز به معنای عام آن را دوچندان می کند.

البته بازار خانواده رانندرانندگان تاکسی های زرد قناری در تبریز همانند دیگر شهرهای کشور، رونق سابق را ندارد و ورود رقبای اینترنتی، فعالان این حوزه را نیز با مشکلات اساسی همچون کسادی بازار مواجه کرده است.

افزایش کرایه تاکسی از جمله مهم ترین ابعاد فعالیت تاکسیرانان تبریزی از نظر افکار عمومی و رسانه ها است و کارشناسان با اشاره به بحث و جدل های همیشگی در شورای اسلامی شهر تبریز درباره این موضوع، می گویند هزینه‌های خانوار به حدی نیست که بخواهیم با پایین نگه داشتن کرایه‌ها از هزینه عمومی شهروندان بکاهیم؛ در حالی که زندگی تاکسیرانان به دلیل این بی توجهی در معرض نابودی است.

 



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save