صابر پرنیان روز دوشنبه با اشاره به ظرفیت های بالای استان در صنعت خودروسازی، بیان کرد: رشد صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی با تکیه بر توان داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بر این اساس آذربایجان شرقی با وجود ۴۵ شرکت دانش بنیان در حوزه خودروسازی، ظرفیت زیادی برای تولید قطعات باکیفیت، قطعات الکترونیکی، قطعات بدنه و مجموعه سازی دارد.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده برای تکمیل خط بدنه و رنگ خودرو در استان امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی باشیم، ضمن این که در این زمینه پیگیر اخذ مجوز ایجاد خودروساز سوم هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: موضوع تولید موتورهای یورو ۵ و یورو ۶ را در شرکت ایدم و تولید گیربکس اتوماتیک را در شرکت چرخشگر به صورت ویژه پیگیری می کنیم.

پرنیان با بیان این که وزارت صمت به عنوان پشتیبان حامی صنایع است، گفت: خودروسازی به عنوان لوکوموتیو بخش صنعت در زندگی مردم تاثیر قابل توجهی دارد، به طوری که نزدیک به سه درصد تولید ناخالص کشور مربوط به صنعت خودروسازی است.

وی افزود: آذربایجان شرقی به دلیل وجود نیروی انسانی ماهر، مختصص و علاقمند جزو استان های پیشرو و تاثیرگذار در صنعت خودرو، مجموعه سازی، قطعه سازی و صنایع وابسته است.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش نیروهای متخصص در دانشگاه های استان، واحدهای صنعتی مادر در تبریز با پیشینه ۵۰ ساله مانند ماشین سازی، تراکتورسازی، پیستون سازی، موتوژن، ایدم، چرخشگر و بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی دیگر مانند یک دانشگاه نیروی های انسانی ماهر را به صورت عملی پرورش داده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی یک استان با پایه صنعتی و اقتصادی است، اظهار کرد: برخلاف این که در صنعت خودرو در مقاطع مختلف مسایل و مشکلاتی داشته ایم، اما اکنون آذربایجان شرقی به عنوان یک استان مهم در صنعت قطعه سازی در کشور مطرح است.

وی با اشاره تاثیر تحریم های اعمال شده بر صنعت خودروسازی گفت: در استان ۴۵ شرکت دانش بنیان در حوزه خودروسازی وجود دارد و این یعنی با تکیه بر توان داخلی این صنعت را توسعه خواهیم داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که انحصار و تفکر غیرمولد و غیراقتصادی دو خودروساز بزرگ اجازه رشد به سایر واحدها را نداده است، گفت: به منظور رفع مشکلات در حوزه قطعه سازی و تامین قطعات، اقدامات خوبی آغاز شده است؛ برای مثال در مراجعاتی که به شرکت ایران خودرو تبریز داشتیم هر بار در پارکینگ این شرکت، تعداد قابل توجهی خودروهای ناقص وجود داشت ولی اکنون تعداد این خودروها به صفر رسیده است.

پرنیان اضافه کرد: اگر به بخش خصوصی توجه شود بدون تردید ضمن افزایش کیفیت خودرو، رضایت مشتریان نیز جلب می شود.

وی افزود: به منظور پیشبرد اهداف در این حوزه باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس نیز استفاده شود؛ در این زمینه از ابتدای امسال مسئولان عالی رتبه کشور را به استان آورده ایم تا مسایل و مشکلات فعالان بخش خصوصی مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سال هاست که سقف تامین مالی در استان ثابت است در حالی که نیاز به تامین مالی به ویژه در حوزه سرمایه در گردش امسال شاید تا ۶ برابر افزایش یافته است.

پرنیان با اشاره به اهمیت تعیین و تکلیف مطالبات قطعه سازان افزود: قطعه سازان برای تولید محصولات با مشکلات زیادی مواجه هستند و در این میان پرداخت نکردن مطالبات از سوی خودروسازان بر مشکلات این واحدهای صنعتی می افزاید و تبعات بی انضباطی مالی خودروسازان بزرگ را مصرف کنندگان پراخت می کنند.

وی در خصوص مشکلات واردات ماشین آلات صنعتی گفت: عمر ماشین آلات صنعتی در استان بیش از ۳۰ سال است که این موضوع موجب کاهش کیفیت و راندمان تولید و افزایش قیمت تولیدات می شود؛ در این زمینه سیستم مالی و بانکی کشور باید با اعطای تسهیلات در خدمت تولید باشند و این در حالی است که سقف اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی استان با سال های گذشته تفاوتی نکرده است و بدون تردید این اعتبار به هیچ عنوان جوابگوی سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به این که بهره مندی آذربایجان شرقی از تسهیلات منابع مالی کشور متناسب با سهم سرانه جمعتی و سرانه صنعتی نیست در این زمینه این موارد را پیگیری می کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: عمده سرمایه گذاری استان از سوی فعالان بخش خصوصی انجام می شود و بخش خصوصی پرچم دار صنعت استان است.

پرنیان گفت: وزارت صمت اقدامات ویژه ای برای نظارت بر بازار انجام داده، به طوری که برای مثال در حوزه لوازم یدکی خودرو ۵۴ قلم کالا حتما باید شناسه تولید داشته باشد؛ اگر کالایی کد شناسه نداشته باشد به عنوان کالای قاچاق در نظر گرفته می شود و جریمه سنگینی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: فعالیت دلالان در چرخه زنجیره تامین و افزایش قیمت کالاها موجب متضرر شدن تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می شود، اما اکنون با آغاز فعالیت رصد اینترنتی، علاوه بر این که تولیدکنندگان پاسخگوی کیفیت محصولات خود خواهند بود دلالان نیز از چرخه تامین کالا حذف خواهند شد.

چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403


آب رفته، به جوی باز می گردد؛ مس سونگون، اولین شرکت استانی در استفاده از پساب در خطوط تولید | مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان از انعقاد قرارداد تامین آب پایدار از محل پساب فاضلاب شهرهای اهر و مرند به ارزش 38 هزار و 600 میلیارد ریال با شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خبر داد.              کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می‌شود | مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیش‌بینی شده، کریدور سبزی است که هم‌اکنون در حال تعریف آن هستیم که منجر به اتصال پایانه مرزی جلفا به محدوده گمرکی در مرز جلفا و در جوار رود ارس خواهد شد.              ترکمانچای بیست و دومین شهرستان آذربایجان‌شرقی شد | معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از تبدیل بخش ترکمانچای به شهرستان خبر داد.              آغاز احداث بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی شهر جدید سهند | طی جلسه‌ای با حضور مديركل برنامه، بودجه و كنترل پروژه سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، معاون درمان و معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برنامه‌ریزی و هماهنگی برای احداث بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی سهند انجام شد.              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | رییس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی: ظرفیت تولید سالانه ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو سبک را داریم


رییس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی: ظرفیت تولید سالانه ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو سبک را داریم 01/07/18

صابر پرنیان روز دوشنبه با اشاره به ظرفیت های بالای استان در صنعت خودروسازی، بیان کرد: رشد صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی با تکیه بر توان داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بر این اساس آذربایجان شرقی با وجود ۴۵ شرکت دانش بنیان در حوزه خودروسازی، ظرفیت زیادی برای تولید قطعات باکیفیت، قطعات الکترونیکی، قطعات بدنه و مجموعه سازی دارد.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده برای تکمیل خط بدنه و رنگ خودرو در استان امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی باشیم، ضمن این که در این زمینه پیگیر اخذ مجوز ایجاد خودروساز سوم هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: موضوع تولید موتورهای یورو ۵ و یورو ۶ را در شرکت ایدم و تولید گیربکس اتوماتیک را در شرکت چرخشگر به صورت ویژه پیگیری می کنیم.

پرنیان با بیان این که وزارت صمت به عنوان پشتیبان حامی صنایع است، گفت: خودروسازی به عنوان لوکوموتیو بخش صنعت در زندگی مردم تاثیر قابل توجهی دارد، به طوری که نزدیک به سه درصد تولید ناخالص کشور مربوط به صنعت خودروسازی است.

وی افزود: آذربایجان شرقی به دلیل وجود نیروی انسانی ماهر، مختصص و علاقمند جزو استان های پیشرو و تاثیرگذار در صنعت خودرو، مجموعه سازی، قطعه سازی و صنایع وابسته است.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش نیروهای متخصص در دانشگاه های استان، واحدهای صنعتی مادر در تبریز با پیشینه ۵۰ ساله مانند ماشین سازی، تراکتورسازی، پیستون سازی، موتوژن، ایدم، چرخشگر و بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی دیگر مانند یک دانشگاه نیروی های انسانی ماهر را به صورت عملی پرورش داده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی یک استان با پایه صنعتی و اقتصادی است، اظهار کرد: برخلاف این که در صنعت خودرو در مقاطع مختلف مسایل و مشکلاتی داشته ایم، اما اکنون آذربایجان شرقی به عنوان یک استان مهم در صنعت قطعه سازی در کشور مطرح است.

وی با اشاره تاثیر تحریم های اعمال شده بر صنعت خودروسازی گفت: در استان ۴۵ شرکت دانش بنیان در حوزه خودروسازی وجود دارد و این یعنی با تکیه بر توان داخلی این صنعت را توسعه خواهیم داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که انحصار و تفکر غیرمولد و غیراقتصادی دو خودروساز بزرگ اجازه رشد به سایر واحدها را نداده است، گفت: به منظور رفع مشکلات در حوزه قطعه سازی و تامین قطعات، اقدامات خوبی آغاز شده است؛ برای مثال در مراجعاتی که به شرکت ایران خودرو تبریز داشتیم هر بار در پارکینگ این شرکت، تعداد قابل توجهی خودروهای ناقص وجود داشت ولی اکنون تعداد این خودروها به صفر رسیده است.

پرنیان اضافه کرد: اگر به بخش خصوصی توجه شود بدون تردید ضمن افزایش کیفیت خودرو، رضایت مشتریان نیز جلب می شود.

وی افزود: به منظور پیشبرد اهداف در این حوزه باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس نیز استفاده شود؛ در این زمینه از ابتدای امسال مسئولان عالی رتبه کشور را به استان آورده ایم تا مسایل و مشکلات فعالان بخش خصوصی مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سال هاست که سقف تامین مالی در استان ثابت است در حالی که نیاز به تامین مالی به ویژه در حوزه سرمایه در گردش امسال شاید تا ۶ برابر افزایش یافته است.

پرنیان با اشاره به اهمیت تعیین و تکلیف مطالبات قطعه سازان افزود: قطعه سازان برای تولید محصولات با مشکلات زیادی مواجه هستند و در این میان پرداخت نکردن مطالبات از سوی خودروسازان بر مشکلات این واحدهای صنعتی می افزاید و تبعات بی انضباطی مالی خودروسازان بزرگ را مصرف کنندگان پراخت می کنند.

وی در خصوص مشکلات واردات ماشین آلات صنعتی گفت: عمر ماشین آلات صنعتی در استان بیش از ۳۰ سال است که این موضوع موجب کاهش کیفیت و راندمان تولید و افزایش قیمت تولیدات می شود؛ در این زمینه سیستم مالی و بانکی کشور باید با اعطای تسهیلات در خدمت تولید باشند و این در حالی است که سقف اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی استان با سال های گذشته تفاوتی نکرده است و بدون تردید این اعتبار به هیچ عنوان جوابگوی سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به این که بهره مندی آذربایجان شرقی از تسهیلات منابع مالی کشور متناسب با سهم سرانه جمعتی و سرانه صنعتی نیست در این زمینه این موارد را پیگیری می کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: عمده سرمایه گذاری استان از سوی فعالان بخش خصوصی انجام می شود و بخش خصوصی پرچم دار صنعت استان است.

پرنیان گفت: وزارت صمت اقدامات ویژه ای برای نظارت بر بازار انجام داده، به طوری که برای مثال در حوزه لوازم یدکی خودرو ۵۴ قلم کالا حتما باید شناسه تولید داشته باشد؛ اگر کالایی کد شناسه نداشته باشد به عنوان کالای قاچاق در نظر گرفته می شود و جریمه سنگینی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: فعالیت دلالان در چرخه زنجیره تامین و افزایش قیمت کالاها موجب متضرر شدن تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می شود، اما اکنون با آغاز فعالیت رصد اینترنتی، علاوه بر این که تولیدکنندگان پاسخگوی کیفیت محصولات خود خواهند بود دلالان نیز از چرخه تامین کالا حذف خواهند شد.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save