منوچهر ساعدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه گپ فولادی از سال 90 با هدف ایجاد فضای کسب و کار حرفه ای برای توسعه بازار و خانواده فولاد قدم برداشت، گفت: امروز سی و چهارمین دوره از گپ فولادی در هتل کایا تبریز با حضور بیش از 88شرکت و 188 نفر برگزار شد.
وی با بیان اینکه گپ فولادی فضایی متفاوت تر از سمینار ها و نمایشگاه ها و... ایجاد می کند، افزود: در این جلسات گفتگوهایی سازنده، کاملا b2b با حذف واسطه های و نگاهی آگاهانه و حرفه ای شکل می گیرد و بدور از فضای وعده ها و شعارهایی است که هیچ وقت محقق نمی شوند.
وی ادامه داد: هر فرد با وجودیت و ظرفیت های خودش با هم نوع خود ارتباط برقرار می کند و نیاز خود به تجهیزات، مواد اولیه، ماشین آلات را مطرح و فروشنده مورد نظر خود را پیدا می کند و یاارتباطی برای فروش محصول به صورت مستقیم با خریدار برقرار می کند.
بنیان گذار گپ فولادی با اشاره به اینکه این جلسات طی 11 سال و در 34 دوره که سه دوره آن در شهر تبریز برگزار شده است، گفت: گپ فولادی به دنبال کم کردن واسطه ها، ایجاد فضای رقابتی سالم، فرصت همکاری برای فعالان عرصه فولاد، فضا سازی و شبکه سازی است و تا کنون درشهرهای مختلف همچون اصفهان، شیراز، تهران، مشهد و خوزستان و همچنین کشور چین، بغداد و اربیل نیز برگزار شده است و نقش موثری در گسترش صادرات و واردات فولاد داشته است.
وی اضافه کرد: در این جلسات هیچ انسان قدرتمندی با یک اهن فروش جز فرقی ندارد و همه در یک فضا فرصت همکاری و شبکه سازی دارند.
مدیرعامل شرکت فولاد اریا جام آوران با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در توسعه صنعت فولاد دارد و می تواند به عنوان قطب این صنعت شناخته شود، گفت: اصفهان 50 دهه مهد فولاد بوده و فولاد مبارکه و ذوب اهن چندین دهه فعالیت داشتند داشته است و با این حال رشد خوبی کرده است پس قطعا توسعه استانی با گپ ها، نمایشگاه ها، همایش ها و مشارکت شرکت های استانی ممکن می شود.