دکتر محمدصابر شاهنوش در گفت‌وگویی با اشاره به سیاست کلان بومی سازی و قطع وابستگی گفت: داخلی‌سازی ۳۳۰۰ قطعه و کالا برای شرکت ملی صنایع مس و واحدهای وابسته در سال ۹۹ توسط شرکت “خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی” انجام شده است که همکاری و همت صنعتگران ایرانی راهگشا بوده است.

دکتر محمدصابر شاهنوش مدیر عامل شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی با بیان مطلب فوق عنوان کرد:شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی به‌عنوان یک شرکت مهندسی- بازرگانی در موضوع بومی‌سازی و تامین قطعات مورد نیاز صنعت مس کشور شناخته شده و از جایگاه با اهمیتی برخوردار است و در سیاست کلان داخلی سازی قطعات در سکوی برتر ایستاده است.

 

*همکاری 7 هزار تامین کننده در تامین 20 هزار قلم کالا در مس

 

مدیر عامل شرکت خدمات بازرگانی مس در ادامه افزود: امروز این شرکت با تامین بیش از ۲۰ هزار قلم کالا به‌طور سالیانه، حضور بیش از ۷ هزار تامین‌کننده فعال در وندور‌لیست خود در قالب ۱۷۰۰ گروه‌کالایی، ترخیص بیش از ۱۰ هزار تن کالا به‌طور سالیانه، بهره‌مندی از یکپارچه‌ترین نرم‌افزارهای تخصصی تامین کالا و خدمات و شبکه دفاتر تخصصی در منطقه جغرافیایی مجتمع‌ها و استان‌های مهم بازرگانی و صنعتی کشور، توانسته به‌عنوان یک برند در حوزه بازرگانی، تامین و تدارکات صنایع معدنی مطرح شود.

 

*اجرا در بستر سیستم جامع سامانه ای

وی خاطر نشان کرد: این شرکت در سال‌های اخیر نرم‌افزارهای سیستم جامع بازرگانی به منظور ثبت و نمایش تمام مراحل انجام فعالیت‌‌ها در حوزه تامین، سامانه شناسایی و ارزیابی تامین‌کنندگان به منظور شفافیت در نحوه شناسایی و به‌کارگیری منابع تامین و سامانه الکترونیکی برگزاری استعلام‌ها و پاسخ‌گویی تامین‌کنندگان را طراحی و پیاده‌سازی نموده است. هم‌چنین، ایجاد کارگروه‌های تخصصی بررسی امکان ساخت و بهره‌گیری از حداکثر توان تولید داخل، تمرکز بر بومی‌سازی حوزه‌های خرید و ساخت به‌ویژه در استان‌های دارنده صنعت مس و… از جمله فعالیت‌هایی هستند که این شرکت به آنها جامه‌عمل پوشانده و نمی‌توان به سادگی از کنار فعالیت‌های فوق گذشت.

دکتر شاهنوش اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهم، تعامل با مراکز تحقیقاتی، پژوهشی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تسریع و تقویت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش دامنه کالاهای تامینی از تولیدات داخل کشور است.

 

*وحدت مهندسی رمز بومی سازی قطعات است

محمد صابر شاهنوش در این گفتگوی خبری افزود: شرکت خدمات بازرگانی در راستای توسعه ساخت داخل قطعات و کالاها توانست طی سال ۹۹ بالغ‌بر ۳۳۰۰ آيتم برای شركت ملي صنايع مس ايران تامین و تدارک نموده و به مجتمع‌هاي سرچشمه، شهربابك، خاتون‌آباد، سونگون و چهل‌كوره ارسال نمايد که از نظر مقایسه عملکردی در سه سال اخیر با در نظر گرفتن مشکلات و معضلات جنگ اقتصادی‌، برای یک واحد بازرگانی، قابل توجه و شایسته قدردانی از همکاران متخصص من در این شرکت می‌باشد، که به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه و توانمندی این شرکت در تحقق این امر موثر بوده.

 

*تبدیل چالش ها به فرصت های ماندگار در جنگ اقتصادی

 

مدیر عامل شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی در ادامه این گفتگو یاد آور شد: شرکت خدمات بازرگانی در مسیر رشد و ارتقا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود همواره با چالش‌هایی دست و پنجه نرم کرده است و بسیار از این چالش‌ها را به فرصت تبدیل نموده است.

از جمله مهم‌ترین چالش‌هایی که در چند سال اخیر بر کل صنایع تولیدی و بازرگانی در کشور سایه افکنده ، می‌توان به مسايل ناشي از نقض برجام و تشديد تحريم‌ها و کاهش قدرت چانه‌زنی در تعاملات با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان خارجی (به‌خصوص در اخذ تضامین از آن‌ها ) اشاره کرد.

وی افزود: مشکلات به‌وجود آمده ناشی از کرونا و نامنظم شدن زمان‌های حمل کالا در کشورهای مختلف، ایجاد تاخیرات کنترل نشده در زمان‌بندی تامین و ساخت قطعات و کالا برای این شرکت و نیز برای تامین‌کنندگان پایین‌دست از جمله دیگر مشکلات بوده است که اکثر این چالش ها و مشکلات که می توانست به یک تهدید جدی تبدیل شود به یک فرصت ماندگار در جنگ اقتصادی تبدیل شده است.

مدیر عامل بازرگانی مس افزود: از مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های بازرگانی، سرعت تغییر در قوانین و دستورالعمل‌های اثرگذار بر تامین، از طرف سازمان‌ها و نهادهای بالادستی است، مثل قوانین گمرکی، ارزی و … که امید است با تلاش مضاعف و سرلوحه قراردادن منویات مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از ظرافت در نکته‌بینی ایشان در نام‌گذاری امسال ضمن ایجاد هماهنگی‌های لازم بین ارکان تصمیم‌گیر در قوانین و دستورالعمل‌ها، این چالش به فرصتی برای هموارکردن مسیر تولید و تامین برای فعلان این حوزه تبدیل شود.

 

*مهندسی معکوس در کنار پذیرش ریسک راهگشاست

شاهنوش در ادامه این گفتگوی تخصصی خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد کلی کشور به تمرکز بر اقتصادمقاومتی و افزایش تنوع و حجم تولیدات داخل، تعامل بین ارکان مختلف تولید (طراحی، ساخت، بازرسی، بازرگانی و قرارداد و بهره‌بردار) از لحاظ تقسیم پذیرش ریسک، موضوعی مهم و اجتناب‌ناپذیر است، چراکه کالایی که تا به حال به‌صورت وارداتی با زمان، کیفیت و قیمت مشخص تامین می‌شده، امروز مهندسی ‌معکوس شده و پروسه‌‌های طراحی، ساخت، کنترل و تست و … خود را می‌طلبد که این امر خود، می‌تواند ارکان یاد شده را متوجه ریسک‌هایی در زمان تامین، قیمت و کیفیت، تا حصول نتیجه مطلوب نماید.

 

*استفاده از همه ظرفیت های دانش داخلی در پایداری خط تولید

مدیر عامل شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی در ادامه یاد آور شد: تلاش مستمر و بدون وقفه در رسیدن به اهداف تعریف شده در اقتصاد مقاومتی و تولید داخل، حركت به سمت تسهيل فرآيندهاي حوزه ساخت با تقویت كارگروه‌های ويژه ساخت داخل، تمرکز بر شناسايي شركت‌هاي دانش‌بنيان و حضور در نمایشگاه‌ها و برگزاری میزهای تخصصی در جهت بومي‌سازي اقلام مورد نیاز خطوط تولید مس با ياري مجتمع‌های تولیدکننده. ارتقاء سطح کیفی تولیدکنندگان و سازندگان داخلی با به‌کارگیری دانش فنی مهندسان و کادر فنی واحدهای بهره‌بردار، توسعه زیرساخت‌های فن‌آوری و اطلاعات به‌عنوان جزء لاینفک توسعه و پیشرفت در راستای، بهبود و ارتقا سامانه‌های تخصصی بازرگانی و… از جمله مشخصه‌های یاد شده به‌شمار می‌رود. ضمن آنکه افزایش رضایت‌مندی ذینفعان که یکی از موارد اصلی آن، افزایش سود‌آوری و ثروت‌آفرینی ، همیشه به‌عنوان یکی از اهداف اصلی مطرح است.

 

*حرکت در مسیر چشم انداز جهانی صنعت مس

دکتر شاهنوش در ادامه با اشاره به استراتژیک بودن صنعت مس در جهان خاطر نشان کرد: برای داشتن چشم‌اندازی واقعی، توجه به کلیات نفش صنایع معدنی، به‌خصوص صنعت مس در جهان و ایران لازم و ضروری است. صنعت مس با تولید جهانی حدود ۲۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۹، به‌عنوان یکی از فلزات پرمصرف و استراتژیک مورد توجه است که البته با رشد روزافزون استفاده از فلز مس در صنایع مختلف، به‌خصوص در صنعت خودرو در سال‌های آتی، بر نیاز به مصرف آن افزوده خواهد شد که با توجه به جایگاه هفتم ایران در جهان از نظر ذخیره خالص مس، می‌توان به اهمیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این صنعت و روند افزایشی مصرف در سال‌های آتی آن پی‌برد و این نویدبخش توسعه و چشم‌اندازی روشن برای این صنعت و شرکت‌های پایین‌دستی آن است.

 

*ربع قرن بالندگی تخصص در بازرگانی معادن

به گزارش خبرنگار ما؛ شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی در سال ۱۳۷۱ به‌دنبال اتخاذ تصمیم بالادستی کوچک‌سازی دولت، تاسیس و طبق اساسنامه آن کلیه مراحل بازرگانی شرکت‌های تحت پوشش معاونت فلزات غیرآهنی وزارت معادن و فلزات (به‌صورت تخصصی شرکت‌های ملی صنایع مس و صنایع آلومینیوم) در زمینه خرید و ترخیص کلیه کالاها اعم از مواداولیه، تجهیزات، ماشین‌آلات، لوازم یدکی و غیره، فروش کلیه فرآورده‌های تولیدی و محصولات تولیدی سهامداران در بازارهای داخلی و خارجی به‌صورت عمده و جزئی به این شرکت واگذار گردید. این شرکت در طول ۲۹ سال گذشته با ارائه خدمات فنی، مهندسی و بازرگانی به صنایع تولیدی، معدنی و تجاری کشور با در نظر گرفتن معیارهای کیفیت بالاتر، قیمت کمتر و زمان تامین مناسب، نسبت به ایفای نقش کلیدی خود در اعتلای صنایع معدنی کشور به‌طور خاص صنعت مس، اقدام نموده است.

این شرکت در طول بیش از ربع قرن حیات خود همواره پا به پای، رشد و توسعه صنعت مس کشور، توانمندی‌ها و امکانات خود را توسعه هدفمند داده و خود را به‌روزرسانی نموده است تا بتواند نقش خود را به‌عنوان مهم‌ترین رکن پشتیبانی در تامین مواد مصرفی، قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت ایفا کند و اطمینان‌بخش صنعت مس در حفظ و حراست از جریان تامین کالاهای مورد نیاز آن باشد.

جمعه 10 فروردین 1403


امضای تفاهم‌نامه همکاری صنعتی اتاق تبریز با دانشگاه‌های استان | تفاهم‌نامه همکاری صنعتی دانشجویان دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز به‌همت کمیسیون صنایع و انرژی اتاق تبریز و با حضور رئیس اتاق تبریز و روسای دانشگاه‌های سراسر استان، منعقد شد.              انعقاد تفاهم­نامه همکاری آموزشی بین اتاق تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی | تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین اتاق بازرگانی تبریز و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در راستای بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و افزایش دانش فنی و توسعه منابع انسانی متخصص و افزایش بهره‌وری نیروهای فعال در حوزه‌های مختلف صنعت به امضا رسید.              چند نرخی بودن ارز، منشاء فساد است | نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تبریز از چند نرخی بودن ارز انتقاد کرد و آن را سرمنشاء فساد عنوان کرد.              محصولات تراکتورسازی تبریز به ۲۴ کشور جهان صادر می‌شود | معاون تولید شرکت تراکتورسازی ایران گفت: محصولات و تولیدات متنوع این شرکت به بیش از ۲۴ کشور جهان در قاره های مختلف صادر می‌شود.              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | داخلی سازی 3300 قطعه در صنعت مس


داخلی سازی 3300 قطعه در صنعت مس 00/06/10

دکتر محمدصابر شاهنوش در گفت‌وگویی با اشاره به سیاست کلان بومی سازی و قطع وابستگی گفت: داخلی‌سازی ۳۳۰۰ قطعه و کالا برای شرکت ملی صنایع مس و واحدهای وابسته در سال ۹۹ توسط شرکت “خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی” انجام شده است که همکاری و همت صنعتگران ایرانی راهگشا بوده است.

دکتر محمدصابر شاهنوش مدیر عامل شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی با بیان مطلب فوق عنوان کرد:شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی به‌عنوان یک شرکت مهندسی- بازرگانی در موضوع بومی‌سازی و تامین قطعات مورد نیاز صنعت مس کشور شناخته شده و از جایگاه با اهمیتی برخوردار است و در سیاست کلان داخلی سازی قطعات در سکوی برتر ایستاده است.

 

*همکاری 7 هزار تامین کننده در تامین 20 هزار قلم کالا در مس

 

مدیر عامل شرکت خدمات بازرگانی مس در ادامه افزود: امروز این شرکت با تامین بیش از ۲۰ هزار قلم کالا به‌طور سالیانه، حضور بیش از ۷ هزار تامین‌کننده فعال در وندور‌لیست خود در قالب ۱۷۰۰ گروه‌کالایی، ترخیص بیش از ۱۰ هزار تن کالا به‌طور سالیانه، بهره‌مندی از یکپارچه‌ترین نرم‌افزارهای تخصصی تامین کالا و خدمات و شبکه دفاتر تخصصی در منطقه جغرافیایی مجتمع‌ها و استان‌های مهم بازرگانی و صنعتی کشور، توانسته به‌عنوان یک برند در حوزه بازرگانی، تامین و تدارکات صنایع معدنی مطرح شود.

 

*اجرا در بستر سیستم جامع سامانه ای

وی خاطر نشان کرد: این شرکت در سال‌های اخیر نرم‌افزارهای سیستم جامع بازرگانی به منظور ثبت و نمایش تمام مراحل انجام فعالیت‌‌ها در حوزه تامین، سامانه شناسایی و ارزیابی تامین‌کنندگان به منظور شفافیت در نحوه شناسایی و به‌کارگیری منابع تامین و سامانه الکترونیکی برگزاری استعلام‌ها و پاسخ‌گویی تامین‌کنندگان را طراحی و پیاده‌سازی نموده است. هم‌چنین، ایجاد کارگروه‌های تخصصی بررسی امکان ساخت و بهره‌گیری از حداکثر توان تولید داخل، تمرکز بر بومی‌سازی حوزه‌های خرید و ساخت به‌ویژه در استان‌های دارنده صنعت مس و… از جمله فعالیت‌هایی هستند که این شرکت به آنها جامه‌عمل پوشانده و نمی‌توان به سادگی از کنار فعالیت‌های فوق گذشت.

دکتر شاهنوش اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهم، تعامل با مراکز تحقیقاتی، پژوهشی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تسریع و تقویت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش دامنه کالاهای تامینی از تولیدات داخل کشور است.

 

*وحدت مهندسی رمز بومی سازی قطعات است

محمد صابر شاهنوش در این گفتگوی خبری افزود: شرکت خدمات بازرگانی در راستای توسعه ساخت داخل قطعات و کالاها توانست طی سال ۹۹ بالغ‌بر ۳۳۰۰ آيتم برای شركت ملي صنايع مس ايران تامین و تدارک نموده و به مجتمع‌هاي سرچشمه، شهربابك، خاتون‌آباد، سونگون و چهل‌كوره ارسال نمايد که از نظر مقایسه عملکردی در سه سال اخیر با در نظر گرفتن مشکلات و معضلات جنگ اقتصادی‌، برای یک واحد بازرگانی، قابل توجه و شایسته قدردانی از همکاران متخصص من در این شرکت می‌باشد، که به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه و توانمندی این شرکت در تحقق این امر موثر بوده.

 

*تبدیل چالش ها به فرصت های ماندگار در جنگ اقتصادی

 

مدیر عامل شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی در ادامه این گفتگو یاد آور شد: شرکت خدمات بازرگانی در مسیر رشد و ارتقا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود همواره با چالش‌هایی دست و پنجه نرم کرده است و بسیار از این چالش‌ها را به فرصت تبدیل نموده است.

از جمله مهم‌ترین چالش‌هایی که در چند سال اخیر بر کل صنایع تولیدی و بازرگانی در کشور سایه افکنده ، می‌توان به مسايل ناشي از نقض برجام و تشديد تحريم‌ها و کاهش قدرت چانه‌زنی در تعاملات با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان خارجی (به‌خصوص در اخذ تضامین از آن‌ها ) اشاره کرد.

وی افزود: مشکلات به‌وجود آمده ناشی از کرونا و نامنظم شدن زمان‌های حمل کالا در کشورهای مختلف، ایجاد تاخیرات کنترل نشده در زمان‌بندی تامین و ساخت قطعات و کالا برای این شرکت و نیز برای تامین‌کنندگان پایین‌دست از جمله دیگر مشکلات بوده است که اکثر این چالش ها و مشکلات که می توانست به یک تهدید جدی تبدیل شود به یک فرصت ماندگار در جنگ اقتصادی تبدیل شده است.

مدیر عامل بازرگانی مس افزود: از مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های بازرگانی، سرعت تغییر در قوانین و دستورالعمل‌های اثرگذار بر تامین، از طرف سازمان‌ها و نهادهای بالادستی است، مثل قوانین گمرکی، ارزی و … که امید است با تلاش مضاعف و سرلوحه قراردادن منویات مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از ظرافت در نکته‌بینی ایشان در نام‌گذاری امسال ضمن ایجاد هماهنگی‌های لازم بین ارکان تصمیم‌گیر در قوانین و دستورالعمل‌ها، این چالش به فرصتی برای هموارکردن مسیر تولید و تامین برای فعلان این حوزه تبدیل شود.

 

*مهندسی معکوس در کنار پذیرش ریسک راهگشاست

شاهنوش در ادامه این گفتگوی تخصصی خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد کلی کشور به تمرکز بر اقتصادمقاومتی و افزایش تنوع و حجم تولیدات داخل، تعامل بین ارکان مختلف تولید (طراحی، ساخت، بازرسی، بازرگانی و قرارداد و بهره‌بردار) از لحاظ تقسیم پذیرش ریسک، موضوعی مهم و اجتناب‌ناپذیر است، چراکه کالایی که تا به حال به‌صورت وارداتی با زمان، کیفیت و قیمت مشخص تامین می‌شده، امروز مهندسی ‌معکوس شده و پروسه‌‌های طراحی، ساخت، کنترل و تست و … خود را می‌طلبد که این امر خود، می‌تواند ارکان یاد شده را متوجه ریسک‌هایی در زمان تامین، قیمت و کیفیت، تا حصول نتیجه مطلوب نماید.

 

*استفاده از همه ظرفیت های دانش داخلی در پایداری خط تولید

مدیر عامل شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی در ادامه یاد آور شد: تلاش مستمر و بدون وقفه در رسیدن به اهداف تعریف شده در اقتصاد مقاومتی و تولید داخل، حركت به سمت تسهيل فرآيندهاي حوزه ساخت با تقویت كارگروه‌های ويژه ساخت داخل، تمرکز بر شناسايي شركت‌هاي دانش‌بنيان و حضور در نمایشگاه‌ها و برگزاری میزهای تخصصی در جهت بومي‌سازي اقلام مورد نیاز خطوط تولید مس با ياري مجتمع‌های تولیدکننده. ارتقاء سطح کیفی تولیدکنندگان و سازندگان داخلی با به‌کارگیری دانش فنی مهندسان و کادر فنی واحدهای بهره‌بردار، توسعه زیرساخت‌های فن‌آوری و اطلاعات به‌عنوان جزء لاینفک توسعه و پیشرفت در راستای، بهبود و ارتقا سامانه‌های تخصصی بازرگانی و… از جمله مشخصه‌های یاد شده به‌شمار می‌رود. ضمن آنکه افزایش رضایت‌مندی ذینفعان که یکی از موارد اصلی آن، افزایش سود‌آوری و ثروت‌آفرینی ، همیشه به‌عنوان یکی از اهداف اصلی مطرح است.

 

*حرکت در مسیر چشم انداز جهانی صنعت مس

دکتر شاهنوش در ادامه با اشاره به استراتژیک بودن صنعت مس در جهان خاطر نشان کرد: برای داشتن چشم‌اندازی واقعی، توجه به کلیات نفش صنایع معدنی، به‌خصوص صنعت مس در جهان و ایران لازم و ضروری است. صنعت مس با تولید جهانی حدود ۲۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۹، به‌عنوان یکی از فلزات پرمصرف و استراتژیک مورد توجه است که البته با رشد روزافزون استفاده از فلز مس در صنایع مختلف، به‌خصوص در صنعت خودرو در سال‌های آتی، بر نیاز به مصرف آن افزوده خواهد شد که با توجه به جایگاه هفتم ایران در جهان از نظر ذخیره خالص مس، می‌توان به اهمیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این صنعت و روند افزایشی مصرف در سال‌های آتی آن پی‌برد و این نویدبخش توسعه و چشم‌اندازی روشن برای این صنعت و شرکت‌های پایین‌دستی آن است.

 

*ربع قرن بالندگی تخصص در بازرگانی معادن

به گزارش خبرنگار ما؛ شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی در سال ۱۳۷۱ به‌دنبال اتخاذ تصمیم بالادستی کوچک‌سازی دولت، تاسیس و طبق اساسنامه آن کلیه مراحل بازرگانی شرکت‌های تحت پوشش معاونت فلزات غیرآهنی وزارت معادن و فلزات (به‌صورت تخصصی شرکت‌های ملی صنایع مس و صنایع آلومینیوم) در زمینه خرید و ترخیص کلیه کالاها اعم از مواداولیه، تجهیزات، ماشین‌آلات، لوازم یدکی و غیره، فروش کلیه فرآورده‌های تولیدی و محصولات تولیدی سهامداران در بازارهای داخلی و خارجی به‌صورت عمده و جزئی به این شرکت واگذار گردید. این شرکت در طول ۲۹ سال گذشته با ارائه خدمات فنی، مهندسی و بازرگانی به صنایع تولیدی، معدنی و تجاری کشور با در نظر گرفتن معیارهای کیفیت بالاتر، قیمت کمتر و زمان تامین مناسب، نسبت به ایفای نقش کلیدی خود در اعتلای صنایع معدنی کشور به‌طور خاص صنعت مس، اقدام نموده است.

این شرکت در طول بیش از ربع قرن حیات خود همواره پا به پای، رشد و توسعه صنعت مس کشور، توانمندی‌ها و امکانات خود را توسعه هدفمند داده و خود را به‌روزرسانی نموده است تا بتواند نقش خود را به‌عنوان مهم‌ترین رکن پشتیبانی در تامین مواد مصرفی، قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت ایفا کند و اطمینان‌بخش صنعت مس در حفظ و حراست از جریان تامین کالاهای مورد نیاز آن باشد.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save