علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی از پرداخت حقوق معوق به کلیه کارگران شرکت هپکو خبر داد و افزود: با این پرداخت، حقوق کارگران این کارخانه به روز شد و آنها هیچ مطالبه ای ندارند.

به گزارش تبریز اول از ایرنا، صالح بامداد پنجشنبه درباره جزئیات پرداخت معوقات کارگرانِ کارخانه هپکوی اراک به خبرنگار ایرنا گفت: ما امروز با توجه به دستوری که رئیس جمهوری محترم برای بازگرداندن مالکیت شرکت هپکو به مالکیت دولت داشت در ابتدا حقوق معوق کلیه کارکنان این شرکت را به وسیله تسهیلاتی که از بانک ملی دریافت کردیم، پرداخت کرده ایم.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: اما یکی از کارهای اساسی که ما بعد از بازگرداندن شرکت هپکو به دولت دنبال می کنیم این است که ان شاالله ظرف آینده نزدیک (یکی دو ماه آینده) با روش جدید این شرکت را بازسازی ساختاری کنیم و در قالب پیمان مدیریت، تولید این شرکت را روی ریل آورده و بتوانیم افتخاراتی که این شرکت در طول دوران فعالیت خود از جمله در جنگ تحمیلی که در قسمت مهندسی رزمی، خدمات شایانی داشته به اوج خودش برسانیم.

صالح تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که ان شاالله ظرف یکی دو ماه آینده با متقاضیانی که این آمادگی را دارند، به گونه ای که بتوانند از حداکثر ظرفیت توان تولید استفاده کنند و شرکت را روی غلتک تولید بیاندازند، این شرکت را به آنها واگذار کنیم و بتوانیم شرکت را مجددا به اوج اقتدار خودش بازگردانیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه همچنین درخصوص راهکارهای اندیشه شده برای پرداخت بدهی های بانکی این شرکت گفت: ما در قالب پیمان مدیریت ، چند فاکتور مهم را دنبال می کنیم به طوری که در بسته سیاستی ما، قبل از هرچیز اهلیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت یعنی متقاضیانی که این بحث را مطرح می کنند ابتدا باید کنسرسیومی از شرکت هایی باشند که خودشان متقاضی محصولات این شرکت هستند مثل معدنی ها، راه سازها و پیمانکارهای ما که بتوانند سفارشات خودشان را به همین شرکت بدهند.

او ادامه داد: باید در نظر داشت که این شرکت اگر نتواند سفارش بگیرد ، نخواهد توانست روی پای خود بایستد و دوباره دچار مشکل می شود البته بعد از واگذاری ما یک پیشنهادی را هم باید به دولت ببریم که یک راهکاری برای واردات ماشین آلات راهسازی دست دوم هم داشته باشند و تعرفه ای بگذارند که تولید داخل مان هم بتواند کار خود را به جلو ببرد.

صالح افزود: اما پس از بررسی اهلیت، گروهی برنده خواهد شد که سال به سال زیان انباشته ای را که طی این سنوات برای این شرکت ایجاد شده، کاهش بدهد (حدقل سالی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد) و بدهی هایی که در قالب تسهیلات به بانک ها دارد، آنها را تعیین تکلیف کند و حداکثر ظرف مدت ۵ سالی که این شرکت به مدیریت گذاشته می شود، هم زیان و هم بدهی های بانکی این شرکت را پرداخت کرده و در سال ششم حداقل به ازای هر سهم یک ریال سود عملیاتی بدهد تا بتوانیم این بازسازی را داشته باشیم و پس از آن مالکیت آن را واگذار کنیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین در توضیح این نوع روش واگذاری گفت: این نوع روش که ابتدا مالکیت را نگه داشته و مدیریت را واگذار می کنیم از روش های جدیدی است که ما به تازگی در سازمان خصوصی سازی آن را دنبال می کنیم که ان شاالله بتوانیم با موفقیت بیشتری آن را ادامه دهیم.

صالح در پایان از صاحبنظران خواست تا نقطه نظرات خود در زمینه روش های واگذاری، شیوه قیمت گذاری و رونق تولید را از طریق مطبوعات به مسئولان سازمان خصوصی سازی منتقل کنند تا موجب کسب موفقیت بیشتر این سازمان شود.

به گزارش تبریز اول، هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

این شرکت ۲۵ نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403


اولین گام تحقق شعار سال در شرکت مس سونگون آذربایجان؛ ثبت رکوردهای زرین حوزه تولید در فروردین ماه | مدیر شرکت مس سونگون آذربایجان از ثبت رکوردهای تولیدی در این شرکت در فروردین ماه خبر داد.              مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خبر داد: ثبت نام هشت هزار شهروند تبریزی در سامانه جمع آوری پسماند بهروب | مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از ثبت نام هشت هزار نفر از شهروندان تبریزی در سامانه جمع‌آوری هوشمند پسماند بهروب خبر داد.              رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی: تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است | رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر در بین کلانشهرهای کشور است، گفت: شهرداری اعلام کرده که ۲ هزار دستگاه دوربین کنترلی در معابر نصب می کند که تاکنون اتفاق نیفتاده است.              مدیرکل میراث‌فرهنگی: بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال وارد چرخه گردشگری آذربایجان‌شرقی می شود | مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ طرح زیرساختی تأسیسات گردشگری از افزایش اعتبار ورودی به چرخه گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۵۵ هزار میلیارد ریال در طول سال‌جاری خبر داد.              


تبریز اول | پایگاه اطلاع رسانی تبریز اول | کارگران هپکو با دریافت حقوق معوقه دیگر هیچ مطالبه ای ندارند


کارگران هپکو با دریافت حقوق معوقه دیگر هیچ مطالبه ای ندارند 1398/07/11

علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی از پرداخت حقوق معوق به کلیه کارگران شرکت هپکو خبر داد و افزود: با این پرداخت، حقوق کارگران این کارخانه به روز شد و آنها هیچ مطالبه ای ندارند.

به گزارش تبریز اول از ایرنا، صالح بامداد پنجشنبه درباره جزئیات پرداخت معوقات کارگرانِ کارخانه هپکوی اراک به خبرنگار ایرنا گفت: ما امروز با توجه به دستوری که رئیس جمهوری محترم برای بازگرداندن مالکیت شرکت هپکو به مالکیت دولت داشت در ابتدا حقوق معوق کلیه کارکنان این شرکت را به وسیله تسهیلاتی که از بانک ملی دریافت کردیم، پرداخت کرده ایم.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: اما یکی از کارهای اساسی که ما بعد از بازگرداندن شرکت هپکو به دولت دنبال می کنیم این است که ان شاالله ظرف آینده نزدیک (یکی دو ماه آینده) با روش جدید این شرکت را بازسازی ساختاری کنیم و در قالب پیمان مدیریت، تولید این شرکت را روی ریل آورده و بتوانیم افتخاراتی که این شرکت در طول دوران فعالیت خود از جمله در جنگ تحمیلی که در قسمت مهندسی رزمی، خدمات شایانی داشته به اوج خودش برسانیم.

صالح تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که ان شاالله ظرف یکی دو ماه آینده با متقاضیانی که این آمادگی را دارند، به گونه ای که بتوانند از حداکثر ظرفیت توان تولید استفاده کنند و شرکت را روی غلتک تولید بیاندازند، این شرکت را به آنها واگذار کنیم و بتوانیم شرکت را مجددا به اوج اقتدار خودش بازگردانیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه همچنین درخصوص راهکارهای اندیشه شده برای پرداخت بدهی های بانکی این شرکت گفت: ما در قالب پیمان مدیریت ، چند فاکتور مهم را دنبال می کنیم به طوری که در بسته سیاستی ما، قبل از هرچیز اهلیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت یعنی متقاضیانی که این بحث را مطرح می کنند ابتدا باید کنسرسیومی از شرکت هایی باشند که خودشان متقاضی محصولات این شرکت هستند مثل معدنی ها، راه سازها و پیمانکارهای ما که بتوانند سفارشات خودشان را به همین شرکت بدهند.

او ادامه داد: باید در نظر داشت که این شرکت اگر نتواند سفارش بگیرد ، نخواهد توانست روی پای خود بایستد و دوباره دچار مشکل می شود البته بعد از واگذاری ما یک پیشنهادی را هم باید به دولت ببریم که یک راهکاری برای واردات ماشین آلات راهسازی دست دوم هم داشته باشند و تعرفه ای بگذارند که تولید داخل مان هم بتواند کار خود را به جلو ببرد.

صالح افزود: اما پس از بررسی اهلیت، گروهی برنده خواهد شد که سال به سال زیان انباشته ای را که طی این سنوات برای این شرکت ایجاد شده، کاهش بدهد (حدقل سالی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد) و بدهی هایی که در قالب تسهیلات به بانک ها دارد، آنها را تعیین تکلیف کند و حداکثر ظرف مدت ۵ سالی که این شرکت به مدیریت گذاشته می شود، هم زیان و هم بدهی های بانکی این شرکت را پرداخت کرده و در سال ششم حداقل به ازای هر سهم یک ریال سود عملیاتی بدهد تا بتوانیم این بازسازی را داشته باشیم و پس از آن مالکیت آن را واگذار کنیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین در توضیح این نوع روش واگذاری گفت: این نوع روش که ابتدا مالکیت را نگه داشته و مدیریت را واگذار می کنیم از روش های جدیدی است که ما به تازگی در سازمان خصوصی سازی آن را دنبال می کنیم که ان شاالله بتوانیم با موفقیت بیشتری آن را ادامه دهیم.

صالح در پایان از صاحبنظران خواست تا نقطه نظرات خود در زمینه روش های واگذاری، شیوه قیمت گذاری و رونق تولید را از طریق مطبوعات به مسئولان سازمان خصوصی سازی منتقل کنند تا موجب کسب موفقیت بیشتر این سازمان شود.

به گزارش تبریز اول، هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

این شرکت ۲۵ نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.



اخبار مرتبط

خبرگزاری تبریز اول

آخرین خبر ها


خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری مهر

 

Save